Regenerare urbană - Zona Piața Mocioni
Prezentarea conceptului de regenerare urbană a zonei
Străzi adiacente
Se propune limitarea accesului auto pe străzile Gheorghe Doja, Moților și Piața Alexandru Mocioni, implementându-se tipologia de străzi “shared space”, care minimizează segregarea între diferitele moduri de utilizare a străzilor. Acest lucru se realizează prin eliminarea parcărilor, bordurilor, străzile fiind accesibile doar riveranilor, devenind un spațiu mult mai apropiat fața de locuitori si trecatori, neîmbâcsit de parcaje și trafic auto.
Pe străzile adiacente bulevardului 16 Decembrie 1989 se propune amenajarea de locuri de parcare, astfel încât să compenseze numarul de locuri de parcare eliminat prin crearea străzilor de tip “shared space” și amenajarea pieței Zona Mocioni.
Pentru a-ți exprima opinia este necesară crearea unui cont și autentificarea în platformă. După parcurgerea acestor pași vei putea transmite opinia ta în secțiunea comentarii. Toate opiniile primite vor fi centralizate și transmise echipei de proiectare.
Ne rezervăm dreptul de a șterge comentariile care conțin limbaj licențios.
Lista susținerilor
Raportează o problemă
Este acest conținut neadecvat?
Închide dezbaterea
Care este rezumatul sau concluzia acestei dezbateri?
7 comentarii
Pista de biciclete, așa cum se vede la 0:00 în video, face un detur dreapta-stânga la fiecare intersecție (care e de înțeles, permite mașinilor un refugiu pentru virarea la dreapta). Ar putea fi evitat dacă toată pista s-ar muta lângă trotuar (iar bariera verde s-ar muta între pistă și șosea).
Terminati cu obsesia asta de a reduce numarul benzilor destinate masinilor. Nu v-a votat nimeni pentru asta. Si nici nu va vor mai vota o data ! Nu ati invatat nimic din experienta Budai Deleanu. Nu cred ca a facut nimeni studiu dupa 6 luni/1 an de la "modernizarea" strazii: timpul de asteptare/tranzit al masinilor a crescut, deci poluarea produsa de fiecare masina care trece pe strada e mai mare (coada la intrarea in sensul de la Resita e la Lidl !!); nu si-a lasat nimeni masina acasa pentru bicileta sau autobuz; numarul biciclistilor de pe piste e infim ( daca afara ploua e 0 ) - daca se facea o banda dedicata autobuzului era de inteles. In cazul strazii 16 Decembrie mai bine lasati doua benzi, cu una exclusiv pentru transport in comun (daca tot se vrea "schimbare") si evitati eroarea de pe Budai Deleanu. Nu zice nimeni sa faceti trei benzi, dar fanteziile astea "pietonale" functioneaza in orase cu metrou, inele exterioare concentrice pentru masini, transport in comun de incredere !
consultare publică fără planuri în varianta existent/propus și exclusiv pe randări e discutabilă și nefondată
Lipsa locurilor de parcare in urma acestor propuneri este evidenta iar rezidentii sunt indreptatiti de a reactiona asupra acestui lucru.
Exista un spatiu pe Str. Treboniu Laurean nr. 10 care poate fi transformat in parcare si care poate prelua capacitatea de parcare a strazilor adiacente din proiect. Daca va fi o parcare multinivel, ar putea prelua si capacitatea de parcare de pe strada Treboniu Laurean, eliberand astfel zona rutiera.
In cel mai rau scenariu, primaria poate negocia cu Aquatim pentru cedarea spatiului de pe T. Laurean nr. 6 pentru a putea integra o parcare si mutarea sediului Aquatim la o alta adresa.
IMPORTANT: eliberand spatiul de parcare de pe T. Laurean, se poate creea o banda pentru biciclete pe directia S-N si N-S, fara a mai fi nevoie ca aceasta sa treaca prin Piata Maria, si astfel, se elibereaza un spatiu generos in aceasta zona. Banda de biciclete s-ar intersecta in zona "Flora" cu banda de biciclete de pe malul canalului Bega avand acces la ambele poduri.
Si eu sunt de parere ca reducerea la o banda pe sens a unei artere care leaga centrul de o zona imensa, care include Calea Sagului, Dambovita, Iosefin, Brancoveanu, Steaua si care e si calea de comunicare spre S-V a tarii, incluzand vamile Moravita, Naidas, Foeni e de rau augur. Asa cum comenta cineva tot aici, Timisoara nu are un transport in comun, centura, inele radiale si nici mentalitate de mobilitate urbana care sa suplineasca suprimarea unei benzi pe o asemenea artera. Eu locuiesc pe Treboniu Laurian si presupun ca, intr-o astfel de situatie, aceasta strada se va bloca efectiv dimineata, cand oricum exista un trafic intens inspre centru.Mai arat ca , in ciuda restrictiei adresate neriveranilor, str. Doja e foarte circulata dimineata, datorita mai ales amplasarii a numeroase unitati de invatamant in zona....
Atentie!!!! BULEVARD (vorbim de Bulebarul 16 Decembrie 1989) in terminologia de specialitate (care domnii proiectanti ar trebui sa o cunoasca) este stradă de categorie superioară, magistrală sau principală, cu lăţimea părţii carosabile mai mică de ⅓ din lăţimea totală între faţade şi cu zone laterale pentru pietoni, ciclişti, spaţii verzi, având numai intersecţii la nivel (semaforizate sau de tip girator) şi cu delimitarea foarte clară a spaţiilor destinate diferiţilor utilizatori, fiind astfel o importantă axă compoziţională în teritoriul urban. Proiectul prezentat nu respecta deloc amenajarea unui bulevard, nu sunt asigurate locuri de parcare pentru riverani, dar nici pentru eventualii vizitatori. Spatiile comerciale sunt ingradite de a avea vizitatori. Crearea unor strazi pietonale astazi tranzitate auto este o mare greseala in dezvoltarea urbana. Conceptul prezentat se poate discuta doar dupa ce sunt asigurate variante alternative viabile de tranzit S-N si transport in comun viabil
Benzile de biciclete.
Acestea trebuie sa aibe latime decenta ca sa poti merge in siguranta. Acestea par prea mici, asemenea strazii Ghe. Lazar. Sunt de parere, ca acele benzi trebuie sa fie occidentale cum le-ati facut pe Budai Deleanu. Acolo fiind extraordinare!
Benzile de circulatie.
Banda 2 exclusiva pentru transportul in comun si pe un plafon mai inalt decat prima banda, binenteles cu borduri rotunjite. Dungiile continue nu o sa se respecte, se sterg, etc...o sa fie o harababura.
Se încarcă comentariile...