Regenerare urbană - Zona Piața Mocioni
Prezentarea conceptului de regenerare urbană a zonei
Primăria Timișoara împreună cu proiectantul, Total Business Land SRL, vă invită să participați la dezbaterea publică a proiectului ,, Regenerare urbană – Zona Piața Mocioni ,,.
Proiectul ține cont de propunerile venite din partea societății civile, propuneri colectate în cadrul prezentării publice a conceptului de regenerare urbană, care a avut loc in data de 07.06.2023 cât și de pe site-ul de prezentare al proiectului https://decidem.primariatm.ro .
Întâlnirea cu cetățenii, în cadrul căreia a fost prezentat conceptul de regenerare urbană, a avut loc miercuri, 07.06.2023, începând cu ora 17:00, în sala de festivități ,, Preot Ioan Imbroane ,, a Parohiei Iosefin, Piața Alexandru Mocioni 9 ( Küttel ), Timișoara . Înregistrarea o puteți urmări accesând link-ul următor https://fb.watch/l1swvXL9r_/ .
În link-ul de mai jos puteți urmări dezbaterea publică a proiectului ,,Regenerare urbană - Zona Piața Mocioni”, dezbatere care a avut loc joi, 29.06.2023, începând cu ora 17:00, în sala de festivități ,, Preot Ioan Imbroane ,, a Parohiei Iosefin, Piața Alexandru Mocioni 9 ( Küttel ), Timișoara: https://fb.watch/lyhK0qzHl7/.
Proiectul “Regenerare urbană – Zona Piața Mocioni ”propune amenajarea și modernizarea bulevardului 16 Decembrie 1989, a Pieței Mocioni și a Pieței Sf. Maria, zona ce face parte din situl urban inclus in Lista Monumentelor Istorice, sub denumirea de “Vechiul cartier Iosefin”.
Principalele deficiențe prezente in momentul de fața sunt traficul auto intens (ceea ce inseamnă zgomot, noxe), lipsa spațiilor verzi, lipsa unui spațiu prielnic întâlnirilor și a petrecerii timpului liber, cu efecte asupra economiei locale și a interesului fața de o zonă monument istoric, fiind tratată ca o zonă de tranzit care nu invită trecatorul la odihnă si loisir.
Propunerea vizează prioritizarea pietonilor și bicicliștilor precum și transformarea zonei într-un spațiu de promenadă dedicat locuitorilor și turiștilor, spațiu ce pune in evidență valoarea arhitecturală, istorică si culturală a cartierului Iosefin, aducând partea socială in prim plan.
În acest sens, se vor largi trotuarele pietonale, se vor introduce piste de biciclete și spații verzi pentru încurajarea plimbărilor, spațiile de odihnă vor fi dotate cu mobilier urban modern și facil. Finisajul trotuarelor se va înlocui cu dale din piatră, se va reconfigura rețeaua de iluminat stradal și se va introduce iluminat decorativ și monumental, se vor moderniza rețelele edilitare din zonă.
Piețele istorice sunt printre cele mai importante atracții turistice și implică suprafețe mari pavate dedicate pietonilor, flexibilitate funcţională, limitarea obstacolelor spaţiale pentru libertatea de mișcare a oamenilor și punerea în valoare a fondului arhitectural istoric.
Pentru a vedea mai multe randări și a îți exprima opinia mergi la linkurile de mai jos:
Pentru fluidizarea transportului public se propune realizarea unei benzi speciale pentru autobuz, acest lucru ducând la timpi mai scurți de așteptare a autobuzului și tramvaiului.
In vederea limitării noxelor produse de autovehicule se propune limitarea traficului auto pe blvd. 16 Decembrie 1989 la o bandă pe sens de circulație, cu semafoare la trecerile de pietoni pentru fluidizarea traficului și siguranță pietonală precum și copaci și spații verzi care vor ajuta la curățarea aerului.
Arborii maturi existenți in zona de intervenție se propun spre păstrare, tratare și toaletare în mod corespunzator. Arborii noi se propun a fi de dimensiuni medii și mici având coronament cu densitate redusă, ce vor avea dublu rol, de umbrire a pietonalului și pentru a crea o barieră verde între zona pietonală și cea auto. Coronamentul cu densitate redusă va permite vizibilitatea asupra drumului și asupra fondului construit cu valoare istorică.
Datorită multitudinii de proiecte adiacente Regenerării urbane, cu care acest proiect se corelează (“Traseul Revoluției 1989 din Timișoara”, “Coridor de mobilitate “Magistrala verde” in Timișoara – Bd. 16 Decembrie 1989 – Calea Șagului” și „Modernizare stații tramvai Linia 1 Gara de Nord - Stația Meteo și retur”) se previzionează dezvoltarea orașului pe planuri multiple, efectul realizării acestora fiind o administrare mai bună a domeniului public din zona de studiu, punerea în valoare a potenţialului istoric şi arhitectural al clădirilor, dezvoltarea și stimularea activității economice și turistice prin încurajarea deschiderii structurilor de afaceri in zona de intervenție vizată și îmbunatațirea calității vieții locuitorilor Timișoarei.
Distribuie: