Regenerare urbană - Zona Piața Mocioni
Prezentarea conceptului de regenerare urbană a zonei
Piața Mocioni ( Küttel )
In Piața Mocioni ( Küttel ) se propune regândirea spațiala a pieței, astfel incât să evolueze de la scuar, așa cum este în momentul de fața, la o piața pietonala, să capete importanță și să devină un loc al întâlnirilor și evenimentelor social-culturale. Prin reorganizarea traficului auto se permite extinderea și unificarea zonelor pietonale. Reamenajarea pieței va include refacerea pavimentului cu dale din piatra, plantarea de noi arbori pentru umbrire, dotare cu mobilier urban, iluminat public nou, încurajararea micului comert de la parterul clădirilor prin propunerea de terase deschise.
Pentru a-ți exprima opinia este necesară crearea unui cont și autentificarea în platformă. După parcurgerea acestor pași vei putea transmite opinia ta în secțiunea comentarii. Toate opiniile primite vor fi centralizate și transmise echipei de proiectare.
Ne rezervăm dreptul de a șterge comentariile care conțin limbaj licențios.
Lista susținerilor
Raportează o problemă
Este acest conținut neadecvat?
Închide dezbaterea
Care este rezumatul sau concluzia acestei dezbateri?
10 comentarii
Felicitări pentru proiect, până acum cel mai bun pe care l-am văzut pt Timișoara 👍
Câteva observații:
Pista de biciclete care trece prin spatele stației de tramvai cu direcția centru prezintă pericol, e prea aproape de refugiu (vezi 0:56 în video). Pietonii nu au vizibilitate. Un spațiu liber de cca 1m clearance în spatele refugiului ar ajuta. Cu stația de pe celălat sens nu mi-e clar, dar dacă e la fel, ar prinde bine și acolo aceeași modificare.
Pe pistele de biciclete nu sunt marcate sensurile de mers. Probabil în realitate se va ocupa Primăria de marcaje, dar ar fi mai ușor de înțeles proiectul dacă ați include săgeți.
Pe trecerea de pietoni de la Profi (la min 1:51 din video), ar fi binevenit un parapet/insulă de protecție pentru pietoni/bicicliști (sud, partea stângă în video).
La 0:10 și 0:26 în video, în sunt bănci pe marginea unor insule de verdeață de-a lungul pistelor de biciclete. Oamenii care stau pe aceste bănci ar sta cu picioarele pe pistă.
La ieșirea spre strada Ady Endre e un triunghi mare hașurat cu vopsea albă. Ar putea fi spațiu verde.
Terminati cu obsesia asta de a reduce numarul benzilor destinate masinilor. Nu v-a votat nimeni pentru asta. Si nici nu va vor mai vota o data ! Nu ati invatat nimic din experienta Budai Deleanu. Nu cred ca a facut nimeni studiu dupa 6 luni/1 an de la "modernizarea" strazii: timpul de asteptare/tranzit al masinilor a crescut, deci poluarea produsa de fiecare masina care trece pe strada e mai mare (coada la intrarea in sensul de la Resita e la Lidl !!); nu si-a lasat nimeni masina acasa pentru bicileta sau autobuz; numarul biciclistilor de pe piste e infim ( daca afara ploua e 0 ) - daca se facea o banda dedicata autobuzului era de inteles. In cazul strazii 16 Decembrie mai bine lasati doua benzi, cu una exclusiv pentru transport in comun (daca tot se vrea "schimbare") si evitati eroarea de pe Budai Deleanu. Nu zice nimeni sa faceti trei benzi, dar fanteziile astea "pietonale" functioneaza in orase cu metrou, inele exterioare concentrice pentru masini, transport in comun de incredere !
Din ce se vede numarul de locuri de parcare se va reduce drastic, atat pe bd. 16 Decembrie cat si pe bd. Regele Carol. Nu vad nici o solutie realista pentru riveranii posesori de autoturisme.
Utopic proiect!
Împotriva, cel mai slab proiect. Se pare ca proiectantul nu a fost informat prin tema de proiectare ca zona analizata este predominant de tranzit intre Nordul Timișoarei si Sudul Timișoarei, ca zona este mobilata cu cladiri cu 2 , 3 etaje, riveranii fiind vitregiți de spatiu de parcare pentru autovehiculele personale. In plus amenajarea din Piata Mocioni nu tine cont de Magazinul Profii, care nu are nici un loc de parcare. Va solicit sa faceți un studiu de trafic, pietonal, auto si velo, pentru a se putea stabili ce solutie trebuie adoptata. Se vede clar din proiect ca nu ati auzit de conceptul Mobilitate Urbană
Toată strada Treboniu Laurean și continuarea ei in piata ar trebui făcută pietonala. Pista de biciclete de pe 16 Decembrie s ar putea muta aici și separa de traficul pietonal prin 2 rânduri de pomi. Sa mergi pe lângă tot traficul auto de pe 16 dec e foarte neplăcut pt pietoni și bicicliști.
Fiindca e MULTA PIATRA SI ASFALT, propun 3 lucruri:
1. Apa este viatza! Cel putin in Pta Küttel, o fantana arteziana, care, sa fie realizata in echilibru raportat la stilulurile arhitecturale exisrente si conceptul modern al regenerarii; nicidecum aidoma celor care au impanzit orasele Romaniei in ultimii ani, unele cu faianta ca-n baie. Cred ca si in Pta Maria, undeva langa statuie, o mica fantana, O SURSA DE APA, ceva ingenios in raport cu arhitectura pietei si ansamblul statuii. Apa da viata, curgerile de apa incanta ochiul si transmite o stare de bine.
2. Regandirea stilistica, in context, a acelui jgheab cu robinete, de langa turnul bisericii.
3. O randare fara gardul bisericii, poate, ne-ar fi aratat daca ar exista "mai mult spatiu vital", "mai mult oxigen", mai multa libertate de miscare. Pana la constructia bisericii, acolo a existat un parc, acel gard parand o bariera spre verdeata existenta dincolo de el, o limitare de acces.
Opinie
Bulevardul Regele Carol I, nu trebuie blocat intre strazile A. Endre si E. Gojdu. Pe acest segment, pot fi implementate solutii de calmare a traficului cum ar fi:
- rampa de acces pe toata lungimea tronsonului (aprox. 100m) ajungand la acelasi nivel cu zona pietonala
- ingustarea zonei de acces la 2.8m
- introducerea unor stalpi de delimitare a zonei rutiere
Pe Ion Ghica - segmentul spre CNB, se schimba sensul de mers astfel ca de la Str. E. Gojdu si pana la str. I. Ghica, se poate merge cu 2 benzi, a doua banda fiind pt viraj la stanga cu semaforizare individuala in functie de fluxul tramvaielor.
Aceasta modificare, vine in ajutorul rezidentilor pentru a putea intoarce (vira) spre Biserica Josefin cat si pentru cetatenii care isi duc copii la scoala ca sa nu mai blocheze traficul pe blvd. 16 decembrie avand posibilitatea de a iesi de pe strada I. Ghica, in ambele directii ale blvd 16 decembrie.
In acest moment, accesul la parcarile de pe Blvd. Regele Carol I, este dificil.
Schimbarea pozitiei acestora este necesara pentru a facilita accesul. Propunerea este ca acestea sa fie realizate in spic pt un acces facil fara a intra in conflict cu traficul rutier.
Totodata, parcarile din proximitatea statiilor de transport public, pot fi pozitionate in aliniament cu statia, oferind spatiu suficient pentru a putea respecta Normativul NP051 si pentru a putea oferi o latime a peronului statiei de 3m.
Aceste parcari in aliniament, sunt o solutie pentru vehiculele de marfa - microbuze / camionete care, daca ar parca in spic, ar putea iesi din gabarit si ar putea perturba traficul.
Benzile de biciclete.
Acestea trebuie sa aibe latime decenta ca sa poti merge in siguranta. Acestea par prea mici, asemenea strazii Ghe. Lazar. Sunt de parere, ca acele benzi trebuie sa fie occidentale cum le-ati facut pe Budai Deleanu. Acolo fiind extraordinare!
Benzile de circulatie.
Banda 2 exclusiva pentru transportul in comun si pe un plafon mai inalt decat prima banda, binenteles cu borduri rotunjite. Dungiile continue nu o sa se respecte, se sterg, etc...o sa fie o harababura.
Se încarcă comentariile...