Regenerare urbană – Zona Piața Traian
Consultare publică 26 sept - 23 oct. 2022
Piața Traian
În tradiţia oraşului european, piaţa centrală reprezintă principalul loc de întâlnire, manifestare, recreere şi comunicare pentru locuitorii săi. Proiectul preia ca prime obiective aceste principii confirmate istoric şi cultural şi le deserveşte în toată amploarea şi complexitatea pe care o presupun.
Pieţele istorice ale oraşelor europene, printre cele mai importante atracţii turistice contemporane, sunt amenajate după reguli stabilite odată cu apariţia lor: largi suprafeţe pavate accesibile pietonilor, flexibilitate funcţională, libertate de mişcare şi limitarea la maximum a obstacolelor spaţiale (de ex. intrările în toaleta publică, firide, garduri metalice etc.) pentru punerea în valoare a monumentelor.
Pentru o mai bună accesibilitate și flexibilitate a suprafeței pieței, se propune înlocuirea pavajului existent care va fi refolosit în alte zone din proiect cu plăci din piatră naturală de format mare. Ideea caroiajului existent va fi păstrată, având și un rol funcțional prin dispunerea elementelor de infrastructură tehnică pentru evenimente.
Prin eliminarea traficului auto general (cu excepția riveranilor) și prin reorganizarea parcărilor, se permite extinderea și unificarea zonelor pietonale din piață.Astfel crește libertatea de mișcare pentru pietoni și bicicliști și se câștigă spațiul necesar amplasării teraselor gastronomice.
Arborii maturi și jardinierele de pe latura sudică se păstrează, constituind o zonă importantă de socializare și repaos, umbrită și accesibilă tuturor.
Măsura eliminării legăturii auto între strada Zăvoi și strada Anton Pann permite reintegrarea și reunificarea pieței cu frontul estic și biserica Sârbească.
Demontarea gardurilor metalice ar permite o mai bună relaționare a pietonilor cu monumentele din piață, arborii maturi existenți se păstrează.
Colțul nord-estic al pieței se activează prin amplasarea unei fântâni arteziene ludice, accesibile, cu jeturi care invită copiii sa interacționeze cu apa. Plantarea unui pachet consistent de arbori contribuie la îmbunătățirea microclimatului în timpul verii.
Sub aliniamentul de arbori propus pe latura nordică, terasele gastronomice intercalate cu locuri de șezut publice se bucură de perspectiva asupra pieței și de umbră.
Pietonalizarea pieţei şi reunificarea ei spaţială activează repere istorice şi tradiţii ale cartierului Fabric, într-o formă contemporană, nonmuzeală şi strâns legată de viaţa oraşului. Caracterul liber şi continuu al spaţiului, reţinerea formală a amenajărilor pun în valoare varietatea arhitecturii. Activităţile şi scenariile diverse devin posibile datorită propunerii de amenajare, flexibilă și variată reluând în formă contemporană, tradiţia şi – parţial – configuraţia târgurilor care aveau loc aici: pieţe volante, târguri, concerte şi proiecţii de film, diferite alte manifestări sociale.
Pentru a-ți exprima opinia este necesară crearea unui cont și autentificarea în platformă.
După parcurgerea acestor pași vei putea transmite opinia ta în secțiunea comentarii. Toate opiniile primite vor fi centralizate și transmise echipei de proiectare. În data de 10 octombrie va avea loc o dezbatere împreună cu echipa de proiectare pentru discutarea opiniilor primite până la data respectivă. Dezbaterea va avea loc la Palatul Ștefania, Piața Romanilor nr 1, de la ora 17:30 și este găzduită în cadrul BETA - Bienala timișoreană de arhitectură.
Ne rezervăm dreptul de a șterge comentariile care conțin limbaj licențios.
Lista susținerilor
Raportează o problemă
Este acest conținut neadecvat?
Închide dezbaterea
Care este rezumatul sau concluzia acestei dezbateri?
Detaliile comentariului
Poți vedea un singur comentariu
Poţi verifica restul comentariilor aici.
Conversație cu Tiberiu
Nu am auzit nimic despre un studiu de trafic.
Restrictionarea navetismului urban prin Piata Traian, duce la transferul acestuia pe inelul 3 de circulatie unde va intra in conflict cu transportul public prin cresterea traficului rutier motorizat pe acest tronson si ocuparea liniei cale de tramvai care se afla in carosabil.
Blocarea tramvaielor in trafic NU este sustenabila pentru transportul public si nici pentru cetateni.
Nu doar că n-ai auzit, dar nu s-a spus nimic. Mai mult, în descrierea situației existente / listarea principalelor disfuncționalități avute în vedere, subiectul traficului nu este menționat în nici un fel.
Vezi secțiunea "Situația existentă" disponibilă aici: https://decidem.primariatm.ro/processes/ConsultareTraian22
Și unele dintre problemele menționate sunt luate din cărți "suprafețe carosabile supradimensionate, delimitate și organizate deficitar, care conduc fie la viteze mari de deplasare, fie la parcarea nereglementată". Nimeni nu circulă cu viteză prin zona Pieței Traian pentru că starea căilor de rulare este extrem de proastă și nu permite asemenea comportamente, chiar dacă ar exista intenții.
Se încarcă comentariile...