Strategia de Dezvoltare Urbană Timișoara Nord
Consultare
Modificări la "Masterplan Infrastructură Verde"
Descriere (Română)
-
-
Asigurarea unei infrastructuri verzi interconectate reprezintă atât o obligație asumată prin obiective de sustenabilitate dar și o necesitate atunci când dorim dezvoltarea mobilității lente și alternative incluse în culoarele verzi. La scară micro (stradă) principiul accesului la spații verzi de proximitate, de tip ”gradină” publică (pocket green space) va guverna fiecare dezvoltare de locuințe, acesta asigurând o coeziune socială superioară, mai ales în rândul copiilor. La scara cvartalelor, se vor propune noi parcuri în zona microcentrelor (de regulă în proximitatea școlilor) accesibile și prin intermediul transportului în comun. La nivel metropolitan strategia propune cea mai mare zonă verde de agrement și sport, deschisă activităților de recreere și culturale în aer liber. Interconectarea acestor tipuri de spații se va realiza prin culoare verzi de mobilitate noi propuse, dar și prin reconfigurarea unor străzi de legătură existente ale căror prospecte transversale să prioritizeze mobilitatea lentă.
Atât canalul Beregsău cât și canalele de desecare existente se vor menține și se vor transforma în culoare verzi-albastre. Astfel, acestea pot deveni rezervoare naturale pentru ape pluviale pe de o parte, dar și surse de biodiversitate și ecosisteme locale pe de altă parte.
De asemenea centura verde forestieră adiacentă străzii George Ardelean se va continua către cele două extreme – Dumbravița, Ovidiu Balea.
O nouă stradă ”verde” se va propune prin transformarea bulevardului propus sub linia de înaltă tensiune ce leagă sensul giratoriu din Calea Aradului (Decathlon) de zona Ovidiu Balea, a cărui profil va fi mai degrabă adaptat unei mobilități alternative, cu aliniamente verzi consistente, și mai puțin mobilității motorizate.
-
+
Asigurarea unei infrastructuri verzi interconectate reprezintă atât o obligație asumată prin obiective de sustenabilitate dar și o necesitate atunci când dorim dezvoltarea mobilității lente și alternative incluse în culoarele verzi. La scară micro (stradă) principiul accesului la spații verzi de proximitate, de tip ”gradină” publică (pocket green space) va guverna fiecare dezvoltare de locuințe, acesta asigurând o coeziune socială superioară, mai ales în rândul copiilor. La scara cvartalelor, se vor propune noi parcuri în zona microcentrelor (de regulă în proximitatea școlilor) accesibile și prin intermediul transportului în comun. La nivel metropolitan strategia propune cea mai mare zonă verde de agrement și sport, deschisă activităților de recreere și culturale în aer liber. Interconectarea acestor tipuri de spații se va realiza prin culoare verzi de mobilitate noi propuse, dar și prin reconfigurarea unor străzi de legătură existente ale căror prospecte transversale să prioritizeze mobilitatea lentă.
Atât canalul Beregsău cât și canalele de desecare existente se vor menține și se vor transforma în culoare verzi-albastre. Astfel, acestea pot deveni rezervoare naturale pentru ape pluviale pe de o parte, dar și surse de biodiversitate și ecosisteme locale pe de altă parte.
De asemenea centura verde forestieră adiacentă străzii George Ardelean se va continua către cele două extreme – Dumbravița, Ovidiu Balea.
O nouă stradă ”verde” se va propune prin transformarea bulevardului propus sub linia de înaltă tensiune ce leagă sensul giratoriu din Calea Aradului (Decathlon) de zona Ovidiu Balea, a cărui profil va fi mai degrabă adaptat unei mobilități alternative, cu aliniamente verzi consistente, și mai puțin mobilității motorizate.