Strategia de Dezvoltare Urbană Timișoara Nord
Consultare
Modificări la "Masterplan Mobilitate"
Descriere (Română)
-
-
Asigurarea transportului în comun reprezintă unul din obiectivele majore ale strategiei. Conceptul radial al legaturilor principale de transport în comun este preluat și dezvoltat după cum urmează: Calea Torontalului și Calea Aradului ramân cele două artere radiale principale și vor fi completate de o nouă arteră radială ce va conecta Ovidiu Balea de noua stație de tren urban. Pe direcția perpendiculară (NE-SV) se propun noi artere de circulație și transport în comun între nodurile principale de pe Calea Aradului, Calea Torontalului și noua radială din proximitatea căii ferate cu descărcare în Ovidiu Balea. Linia de tramvai va fi prelungită pe Calea Torontalului până în zona PITT, alături de linia de autobuze și de mobilitate velo, conform proiectului de modernizare a Căii Torontalului. De asemenea vom asigura transportul în comun cu autobuze și infrastructura velo și pe direcțiile perpendiculare pe Calea Torontalului. Vor exista noduri de interschimb ce vor asigura conectivitatea la mai multe tipuri de transport, iar stațiile sunt propuse astfel încât aria de deservire să aibe o rază de cca 400-500 m. Noua stradă propusă între sensul giratoriu Ikeea – Bv. Petre Țuțea și locația noului Spital Municipal este una din principalele artere de legătură noi ce vor asigura legătura între centrele de interes din zona strategiei și UAT Dumbravița. O a doua legătură NE-SV se va creea în dreptul semigirației Metro II, care, în capătul SV-estic se va ancora în nodul de interschimb feroviar urban, cu posibilitatea continuării spre Ovidiu Balea.
-
+
Asigurarea transportului în comun reprezintă unul din obiectivele majore ale strategiei. Conceptul radial al legaturilor principale de transport în comun este preluat și dezvoltat după cum urmează: Calea Torontalului și Calea Aradului ramân cele două artere radiale principale și vor fi completate de o nouă arteră radială ce va conecta Ovidiu Balea de noua stație de tren urban. Pe direcția perpendiculară (NE-SV) se propun noi artere de circulație și transport în comun între nodurile principale de pe Calea Aradului, Calea Torontalului și noua radială din proximitatea căii ferate cu descărcare în Ovidiu Balea. Linia de tramvai va fi prelungită pe Calea Torontalului până în zona PITT, alături de linia de autobuze și de mobilitate velo, conform proiectului de modernizare a Căii Torontalului. De asemenea vom asigura transportul în comun cu autobuze și infrastructura velo și pe direcțiile perpendiculare pe Calea Torontalului. Vor exista noduri de interschimb ce vor asigura conectivitatea la mai multe tipuri de transport, iar stațiile sunt propuse astfel încât aria de deservire să aibe o rază de cca 400-500 m. Noua stradă propusă între sensul giratoriu Ikeea – Bv. Petre Țuțea și locația noului Spital Municipal este una din principalele artere de legătură noi ce vor asigura legătura între centrele de interes din zona strategiei și UAT Dumbravița. O a doua legătură NE-SV se va creea în dreptul semigirației Metro II, care, în capătul SV-estic se va ancora în nodul de interschimb feroviar urban, cu posibilitatea continuării spre Ovidiu Balea.