Regenerare urbană – Zona Piața Traian
Consultare publică 26 sept - 23 oct. 2022
Modificări la "Legături auto, velo, pietonale și spații verzi"
Descriere (Română)
-
-
TIPOLOGII DE STRĂZI
ZONE PIETONALE - PARTAJATE CU TRANSPORTUL ÎN COMUN (shared streets)
În zona pietonală, semnalizată ca atare, conducătorul de vehicul poate intra numai dacă locuiește în această zonă sau prestează servicii publice “din poartă în poartă” și nu are altă posibilitate de acces. Acesta este obligat să circule cu viteza maximă de 5 km/h, să nu stânjenească ori să împiedice circulația pietonilor și, dacă este necesar, să oprească pentru a permite circulația acestora. Transportul în comun are acces nelimitat.
STRĂZI CU SENS UNIC (contrasens deschis bicicletelor)
Se permite circulația bicicletelor în ambele sensuri ale unui drum cu sens unic doar pe străzile care au o bandă de circulație cu o lățime de minim 3 metri.
Pe străzile cu sens unic unde este permisă circulația bicicletelor în ambele sensuri, se recomandă ca viteza de deplasare a autovehiculelor să fie restricționată la maximum 30 km/h. -
+
TIPOLOGII DE STRĂZI
ZONE PIETONALE - PARTAJATE CU TRANSPORTUL ÎN COMUN (shared streets)
În zona pietonală, semnalizată ca atare, conducătorul de vehicul poate intra numai dacă locuiește în această zonă sau prestează servicii publice “din poartă în poartă” și nu are altă posibilitate de acces. Acesta este obligat să circule cu viteza maximă de 5 km/h, să nu stânjenească ori să împiedice circulația pietonilor și, dacă este necesar, să oprească pentru a permite circulația acestora. Transportul în comun are acces nelimitat.
STRĂZI CU SENS UNIC (contrasens deschis bicicletelor)
Se permite circulația bicicletelor în ambele sensuri ale unui drum cu sens unic doar pe străzile care au o bandă de circulație cu o lățime de minim 3 metri.
Pe străzile cu sens unic unde este permisă circulația bicicletelor în ambele sensuri, se recomandă ca viteza de deplasare a autovehiculelor să fie restricționată la maximum 30 km/h.ZONE (STRĂZI) PIETONALE (conform Codului Rutier)
În zona pietonală, semnalizată ca atare, conducatorul de vehicul poate intra numai dacă locuiește în această zonă sau prestează servicii publice “din poartă în poartă” și nu are altă posibilitate de acces. Acesta este obligat să circule cu viteza maximă de 5 km/h, să nu stânjenească ori să împiedice circulația pietonilor și, dacă este necesar, să oprească pentru a permite circulația acestora.ZONE (STRĂZI) REZIDENȚIALE (conform Codului Rutier)
În zona rezidențială, semnalizată ca atare, pietonii pot folosi toată lățimea părții carosabile, iar jocul copiilor este permis. Conducătorii de vehicule sunt obligați să circule cu o viteză de cel mult 20km/h, să nu staționeze sau să parcheze în afara spațiilor anume destinate și semnalizate ca atare, să nu stânjenească sau să împiedice circulația pietonilor chiar daca, în acest scop, trebuie să oprească.STRĂZI MODERNIZATE care își păstrează caracterul / categoria
Se reconfigurează profilul stradal prin :
- îngustarea benzilor de circulație la min. 3m
-lărgirea trotuarelor
-recuperarea și activarea unor suprafețe adiacente străzii
-mobilier urbanREȚEA DE TRASEE PENTRU BICICLETE
Propunerea urmărește utilizarea a mai multor tipuri de infrastructură descrise în GHID DE PROIECTARE A INFRASTUCTURII PENTRU BICICLETE (MLPDA și OPTAR), adaptate
condițiilor locale, astfel încât să rezulte o rețea de trasee interconectate, sigure și directe, care acoperă suprafața cartierului și care asigură conexiuni către zonele învecinate.
Principalele măsuri propuse includ asigurarea continuității traseelor velo pe ambele maluri ale Begăi (treceri pentru traversare în zona podurilor Decebal și Dacilor, amenajarea unui mal verde / accesibilizarea tronsonului între podul Dacilor și podul Mihai Viteazu), legături noi spre sud prin traversarea si accesibilizarea zonei Colterm, pasarele noi pietonale și velo spre nord (în zona Isho și în zona Lidl).REȚEA DE TRASEE PIETONALE - legături preponderent pietonale și velo între scuaruri și grădini de buzunar
Principiile unei dezvoltări urbane sustenabile implică favorizarea componentelor pietonale ale unui cartier
urmărind mai multe obiective:
-trasee pietonale sigure și accesibile pentru toți
-spații pietonale atractive, active și vibrante
-spații pietonale confortabileDEZVOLTAREA REȚELEI DE SPAȚII VERZI
Reorganizarea circulației auto și a sistemului de parcări permite extinderea și o mai bună interconectare a spațiilor verzi din zonă.
Este posibilă obținerea a aproximativ 5000 de metri pătrați de spații verzi noi în zona de intervenție.
Suplimentar, este extinsă suprafața zonelor pietonale (trotuare, scuaruri și piațete pavate, locuri de joacă etc).