Regenerare urbană - Zona Piața Mocioni
Prezentarea conceptului de regenerare urbană a zonei
Piața Maria
In Piața Sf. Maria, punctul de început al Revoluției din 1989, se propune înlocuirea pavajului existent cu dale din piatra - pentru a accentua diferența dintre zona destinată pietonului si cea destinată autovehiculelor - dotarea cu mobilier urban și amenajarea spațiului verde, concomitent cu punerea in valoare a traseului revoluției prin corelarea cu proiectul “Traseul Revoluției din 1989 din Timișoara”.
Pentru a-ți exprima opinia este necesară crearea unui cont și autentificarea în platformă. După parcurgerea acestor pași vei putea transmite opinia ta în secțiunea comentarii. Toate opiniile primite vor fi centralizate și transmise echipei de proiectare.
Ne rezervăm dreptul de a șterge comentariile care conțin limbaj licențios.
Lista susținerilor
Raportează o problemă
Este acest conținut neadecvat?
Închide dezbaterea
Care este rezumatul sau concluzia acestei dezbateri?
8 comentarii
Nu consider deloc o idee bună ca șoseaua să fie gri iar pista de biciclete o nuanță subtil mai închisă de gri, fără marcaj în intersecții. E o delimitare aproape inexistentă.
Pentru siguranță, unitate arhitecturală și caracter, luați în considerare folosirea asfaltului cărămiziu pentru pistă. Parohia Reformată are cărămidă expusă, fiind una din clădirile remarcabile ale zonei. Pista continuă tot cu roșu cărămiziu pe Bd Regele Carol I. Asfalt cărămiziu este folosit și pe pista de pe malul Begăi, cea mai lungă din oraș. Ar crește vizibilitatea mai ales la intersecția cu Gheorghe Doja, unde pista trece peste liniile de tramvai.
De asemenea stâlpișorii de pe marginea pistei prezintă pericol pentru bicicliști. Loviți cu pedala, pot duce la accidente grave. Alte soluții: eventual o bordură înaltă, sau interschimbarea spațiului verde și pistei (oferind umbră, dar ar însemna și renunțarea la băncile de pe bordura spațiului verde; situația lor e oricum neclară, vezi comment la Piața Mocioni).
Cum a castigat aceasta firma contractul si de ce nu a fost organizat un concurs prin OAR ?
Fara stalpisori la pistele de biciclete:
- sunt greu de intretinut
- sunt un pericol public daca reusesti cumva sa te agati in unul, sa nu mai vorbesc de faptul ca poate un copil sa intre cu fata direct intr-un colt. Numai acest singur detaliu ma trimite cu gandul la niste arhitecti care nu au mers pe bicicleta in viata lor.
- nu au nici un efect de protectie, masinile for trece lejer peste acei stalpisori iar biciclistii mai degraba
scapa prin impactul cu o masina decat cu acei stalpisori.
Terminati cu obsesia asta de a reduce numarul benzilor destinate masinilor. Nu v-a votat nimeni pentru asta. Si nici nu va vor mai vota o data ! Nu ati invatat nimic din experienta Budai Deleanu. Nu cred ca a facut nimeni studiu dupa 6 luni/1 an de la "modernizarea" strazii: timpul de asteptare/tranzit al masinilor a crescut, deci poluarea produsa de fiecare masina care trece pe strada e mai mare (coada la intrarea in sensul de la Resita e la Lidl !!); nu si-a lasat nimeni masina acasa pentru bicileta sau autobuz; numarul biciclistilor de pe piste e infim ( daca afara ploua e 0 ) - daca se facea o banda dedicata autobuzului era de inteles. In cazul strazii 16 Decembrie mai bine lasati doua benzi, cu una exclusiv pentru transport in comun (daca tot se vrea "schimbare") si evitati eroarea de pe Budai Deleanu. Nu zice nimeni sa faceti trei benzi, dar fanteziile astea "pietonale" functioneaza in orase cu metrou, inele exterioare concentrice pentru masini, transport in comun de incredere !
Opinie 1:
- pentru tronsonul cuprins intre Piata Maria si Podul Traian, in prezentare apare ca la intersectia cu Splaiul T. Vladimirescu, se poate vira la dreapta. Acest lucru fiind in conflict cu traversarea pietonilor si a biciclistilor in aceeasi faza de verde, avand doar o singura banda auto, se genereaza astfel un "dop" pe acel sector pentru traficul auto pe directia inainte.
In opinia mea, acest lucru poate fi rezolvat prin folosirea acestui tronson de drum doar pe directia "inainte" iar cei care vor sa vireze pe Splaiul Tudor Vladimirescu, pot folosi strada paralela - Treboniu Laurean, cu acces din zona Pietei Mocioni
Presemnalizarea acestui lucru in Piata Mocioni, este necesara.
Opinie 2:
- zona verde cuprinsa intre Splaiul T. Vladimirescu si Str. T. Cipariu este binevenita dar, se poate observa ca la trecerile de pietoni din proximitatea statiilor de tramvai, nu exista insula pentru persoanele cu dizabilitati fiind fortati sa traverseze 3 benzi de circulatie lucru foarte dificil pentru aceasta categorie de persoane.
- propunerea consta in mutarea zonei verzi langa linia de tramvai, generand astfel o zona de siguranta pentru pietoni, posibilitatea de a muta stalpii de iluminat public de pe trotuar si integrarea pistei de biciclete in regim shared space fara a mai folosi stalpii din randare.
Mutarea stalpilor de iluminat public, poate avea mai multe avantaje:
- eliberarea trotuarului
- integrarea unei console pentru catenara de tramvai
- pot fi montati pe ambele parti ale liniei de tramvai
- in zona peroanelor statiilor de tramvai, pot fi integrati in infrastructura statiei astfel incat sa nu deranjeze calatorii
Opinie 3
- Statiile de transport public trebuie sa respecte Normativul privind adaptarea cladirilor civile si spatiului urban la nevoile individuale ale persoanelor cu handicap, indicativ NP 051-2012 - Revizuire NP 051/2000
- pag 35 din document, Sectiunea 5 - Statii pentru transport în comun urban. Fig IV.16 - Statie pentru transport în comun urban, se poate observa ca statia, are o latime de 2.8m pe care insist sa o respectati si la care sa se adauge 0.2m spatiu de siguranta (gard de protectie si bordura inalta).
- Rampa de acces - trebuiesc respectate valorile din tabelul - V.5.3. Lungimi de rampe pentru diferente de nivel diferite - pagina 74 din normativ
- stalpii de iluminare integrati in statii, pot asigura iluminarea pe toata lungimea peronului statiei
Statiile de tramvai trebuie sa fie vizavi una fata de cealalta, astfel permite calatorilor sa schimbe tramvaiul/ autobuzul in cealalta directie, fara a traversa 2-3 treceri de pietoni.(asa este in 90% din cazuri in Germania) Asta inseamna in Piata Maria directia Balcescu sa mai puneti o statie. In directia Centru->Sinaia sa mutati statia actuala vizavi fata de cea existenta.
Daca ramane acea statie pe pozitie (Centru->Sinaia) cetateanul care coboara in alta statie din piata si doreste sa ajunga in aceasta statie, trebuie sa mearga pana la intersectia de la pod ca sa poata traversa legal pe trecerea de pietoni ca sa ajunga in statie. Total aiurea.
Acestea trebuie sa aibe latime decenta ca sa poti merge in siguranta. Acestea par prea mici, asemenea strazii Ghe. Lazar. Sunt de parere, ca acele benzi trebuie sa fie occidentale cum le-ati facut pe Budai Deleanu. Acolo fiind extraordinare!
Benzile de circulatie.
Banda 2 exclusiva pentru transportul in comun si pe un plafon mai inalt decat prima banda, binenteles cu borduri rotunjite. Dungiile continue nu o sa se respecte, se sterg, etc...o sa fie o harababura.
Se încarcă comentariile...