Anunț pentru selecția a până la patru organizații neguvernamentale în cadrul Campaniei pentru Bugetul Participativ, în conformitate cu Hotărârea Consiliului Local nr. 11 din 11 ianuarie 2022, privind aprobarea Campaniei „Timișoara Decide!”. Acestea vor avea rol de partener în implementarea Campaniei cu scopul asigurării unui grad mai mare de incluziune și diseminare în cadrul comunității timișorene conform regulamentului Campaniei.
Organizator: Primăria Municipiului Timișoara
Primăria Municipiului Timișoara face public anunțul pentru selecția a până la patru organizații neguvernamentale în cadrul Campaniei pentru Bugetul Participativ, în conformitate cu Hotărârea Consiliului Local nr. 11 din 11 ianuarie 2022, privind aprobarea Campaniei „Timișoara Decide!”.
Bugetul Participativ este un instrument de management deschis, incluziv şi transparent, instrument care permite participarea reală a timișorenilor la guvernarea oraşului, aceştia putând decide în mod direct cum se va cheltui o sumă de 3 mil. lei din bugetul local.
Partenerii locali vor fi desemnați prin dispoziție a Primarului și urmează a fi selectați prin acest apel public.
Ce fac partenerii locali?
Rolul partenerilor locali (organizații neguvernamentale) este de a asigura un grad mai mare de incluziune și diseminare în cadrul comunității prin preluarea, la alegere, a două dintre următoarele activități:
1) Promovarea Campaniei mai ales în mediul offline
Scopul este ca mesajul să ajungă cu precădere la cetățenii neconectați digital, la cei din zonele Plopi-Kuncz, Freidorf, Steaua-Fratelia, Ronaț, dar și la alte grupuri mai puțin reprezentate la nivelul administrației locale (de ex. persoane vârstnice, persoane cu dizabilități);
2) Organizarea și facilitarea unor întâlniri în cartiere cu cetățeni sau grupuri informale de cetățeni cu scopul de a-i ajuta să identifice probleme și soluții, să scrie și să depună propuneri de proiecte conform cerințelor Campaniei.
3) Atragerea și gestionarea unor voluntari pentru a oferi sprijin celor care nu au echipamente sau nu au cunoștințele necesare pentru accesarea platformei online; sprijinul acesta va avea loc în două etape: cea de depunere a proiectelor (maxim 30 de zile, în luna martie) și cea de votare (maxim 30 de zile, în perioada iunie- iulie); programul propus este de 2-3 ore pe zi și va fi stabilit ulterior cu organizațiile partenere.
4) Punerea la dispoziție a unui spațiu fizic (sau mai multe) unde pot avea loc întâlniri directe cu cetățenii care au nevoie de sprijin în etapa de depunere de propuneri de proiecte și în etapa de votare.
Condiții de participare
În vederea participării, organizațiile interesate trebuie să îndeplinească următoarele condiţii generale:
- Să aibă cel puțin 2 ani de activitate în domeniile: dezvoltare și facilitare comunitară, participare publică, democrație participativă, lucru la firul ierbii în comunități dezavantajate din Timișoara;
- Să descrie cel puțin două proiecte implementate în domeniile specificate la punctul anterior;
- Să aibă disponibilitate și resurse de a derula, la alegere, două dintre activitățile aferente partenerilor menționate mai sus;
- Să argumenteze dorința de implicare în cadrul Campaniei și cum contribuie această experiență la obiectivele organizației.
Activitatea ca partener local în cadrul Campaniei de buget participativ „Timișoara Decide!” este voluntară (neremunerată) și se va desfășura după următorul calendar:
- februarie: Informarea și formarea cetățenilor pentru bugetul participativ;
- martie: colectarea propunerilor de proiecte, verificarea eligibilității acestora, și centralizarea lor în „Lista generală de propuneri”;
- aprilie-mai: analiza tehnică, juridică și financiară a propunerilor de proiecte eligibile și publicarea listei cu proiectele care se califică pentru etapa de votare;
- iunie: primirea și soluționarea contestațiilor;
- iunie-iulie: votarea proiectelor;
- iulie: publicarea listei cu proiectele câștigătoare;
- Implementarea proiectelor;
- Evaluarea campaniei.