Descriere
Referitor la delimitarea zonei sau a cartierului în care se dorește implementarea propunerii, consider că aceste îmbunătățiri se pot realiza pentru cât mai multe refugii, în care cetățenii așteaptă un mijloc de transport. Cum putem avea condiții mai bune pe perioada ploilor, vântului, zăpezii în refugiile mijloacelor de transport în comun? Pe lângă timpul îndelungat privind așteptarea unui mijloc de trannsport, ne confruntăm și cu vremea nefavorabilă iar aceste refugii ar trebui să fie un adăpost în acest timp, însă prin construcția lor nu te ferește de ploil, zăpezi sau vânt. Modalitatea în care este prinsă sticla de plafonul refugiului (a distanțelor dintre plafonn sticlă) permite ploii să intre în interiorul refugiului.Propun o modalitate mai eficientă de readaptare a acestora pentru a fi de un real folos pentru călători pe vreme nefavorabilă. De exemplu: - prelungirea acestei sticle pentru a acoperi acele distanțe până la plafon - structură metalică ușoară – policarbonată+sticlă securizată Readaptarea acestor refugii este necesară, mai ales pe traseele cele mai aglomerate, unde sunt puține mijloace de transport pe traseu sau traseele sunt foarte lungi iar așteptarea durează foarte mult. De asemenea, sunt stații unde nu există un loc unde să stai (mai ales pentru cei în vârstă), nu există un acoperiș, iar această situație a refugiilor ar trebui reevaluată pentru a fi îmbunătățită.
Justificare
A aștepta un mijloc de transport în Timișoara este o întreagă aventură, mai ales în perioadele cu intemperii. Deși, timpul de așteptare a unui mijloc de transport este destul de lung ( sunt puține mijloace de transport care vin în timpul estimat pe marcajele electronice din stații), o problemă esențială sunt și condițiile în care aștepți un autobus, firobuz sau tramvai. Este destul de dificil ca un copil sau persoană în vârstă să se adăpostească într-un refugiu pe timpul ploii sau să aștepte un mijloc de trannsport în acest timp. De asemenea, sunt stații aferente mijloacelor de transport care nu au aceste refugii (ex stația firobuz P-ța 700), ceea ce face ca așteptarea pe timp de ploaie sau vânt să fie foarte dificilă. Având în vedere modul în care acestea sunt construite, pe vreme nefavorabilă nici băncile din interiorul refugiilor nu se pot folosi, cu timpul de la umezeală acestea se vor deteriora. Deși, aceste refugii sunt construite din inox, sticlă securizată și rezistă la intemperii, nu sunt utile pentru călători pe perioada vremii nefavorabile (nu este în totalitate acoperit, existând spații între pereți și plafon).
Valoare estimată și costuri principale
Valoarea aproximativă per refugiu – 5000 lei. De luat în connsiderare refugiile aferente mijloacelor de transport cele mai aglomerate. Această valoare poate crește sau scade, în funcție de îmbunătățirile aduse refugiului.
Consultarea comunității
Pentru această propunere am luat în considerare și discuțiile de pe site-urile de socializare.
Implicare ca inițiator
Consultant voluntar pe toată perioada implementării acestui proiect, inclusiv identificarea acelor refugii pe traseele cele mai lungi sau aglomerate.
Documente
Declinarea răspunderii
Conţinutul acestei propuneri de proiect nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Primăriei Municipiului Timișoara. Întreaga responsabilitate asupra corectitudinii și coerenței informațiilor prezentate revine inițiatorului.