Anunț pentru selecția a 2 reprezentanți a unor organizații neguvernamentale și a 2 cetățeni implicați civic în cadrul Comisiei pentru Bugetul Participativ, în conformitate cu Hotărârea Consiliului Local nr. 11 din 11 ianuarie 2022, privind aprobarea Campaniei de buget participativ „Timișoara Decide!”. Comisia este responsabilă formal pentru desfășurarea Campaniei cu respectarea obiectivelor și principiilor conform regulamentului.
Organizator: Primăria Municipiului Timișoara
Primăria Municipiului Timișoara face public Anunțul pentru selecția a 2 reprezentanți a unor organizații neguvernamentale și a 2 cetățeni implicați civic în cadrul Comisiei pentru Bugetul Participativ, în conformitate cu Hotărârea Consiliului Local nr. 11 din 11 ianuarie 2022, privind aprobarea Campaniei de buget participativ „Timișoara Decide!”.
Bugetul Participativ este un instrument de management deschis, incluziv şi transparent, instrument care permite participarea reală a timișorenilor la guvernarea oraşului, aceştia putând decide în mod direct cum se va cheltui o sumă de 3 mil. lei din bugetul local.
Comisia va fi desemnată prin dispoziție a Primarului și va fi formată din 9 membri, dintre care 5 reprezentați ai aparatului de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara și 4 reprezentanți ai societății civile ce urmează să fie selectați prin acest apel public.
Ce face Comisia?
Comisia are următoarele atribuții:
a) monitorizează desfăşurarea Campaniei și respectarea obiectivelor și principiilor acesteia;
b) verifică eligibilitatea propunerilor de proiecte primite;
c) filtrează, ajustează dacă este cazul, și/sau fuzionează propunerile convergente, eliminând redundanţa şi suprapunerea acestora;
d) coordonează împreună cu specialiști din Primărie analiza tehnică, juridică și financiară a propunerilor de proiect eligibile;
e) anunță public proiectele care intră în etapa de votare, precum și proiectele câștigătoare;
f) centralizează și publică informațiile privind implementarea proiectelor câștigătoare de la direcţiile de specialitate, respectiv organismele prestatoare de servicii publice şi de interes local responsabile;
g) evaluează Campania.
Condiții de participare în cadrul Comisiei
În vederea participării, persoana interesată trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii generale:
- cetăţenia română, cetăţenia altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparţinând Spaţiului Economic European;
- domiciliul sau reședința în Timișoara;
- cunoașterea limbii române, scris şi vorbit;
- vârsta minimă reglementată de prevederile legale pentru capacitatea de exercițiu deplină (18 ani);
- competențe minime de IT (necesare pentru folosirea platformei pe care va fi Campania și pentru comunicarea facilă prin email sau alte canale de comunicare online cu ceilalți membrii ai Comisiei);
- argumentarea dorinței de implicare în cadrul Campaniei.
Condițiile specifice sunt:
1. Pentru cei 2 reprezentanți ai unor organizații neguvernamentale
- experiență a organizației în implementarea a cel puțin două proiecte de dezvoltare și facilitare comunitară, participare publică, democrație participativă, lucru la firul ierbii în comunități dezavantajate din Timișoara;
- experiență personală în domeniile menționate mai sus și implicare activă în rezolvarea unor probleme a orașului Timișoara
2. Pentru cei 2 cetățeni implicați civic
- rol activ în gestionarea unui grup informal de cetățeni;
- experiență în identificarea problemelor unei comunități și rezolvarea lor; prezentarea a cel puțin două exemple concrete.
Activitatea în cadrul Comisiei Bugetului Participativ este voluntară (neremunerată) și se va desfășura după următorul calendar:
- februarie: Informarea și formarea cetățenilor pentru bugetul participativ;
- martie: colectarea propunerilor de proiecte, verificarea eligibilității acestora, și centralizarea lor în „Lista generală de propuneri”;
- aprilie-mai: analiza tehnică, juridică și financiară a propunerilor de proiecte eligibile și publicarea listei cu proiectele care se califică pentru etapa de votare;
- iunie: primirea și soluționarea contestațiilor;
- iunie-iulie: votarea proiectelor;
- iulie: publicarea listei cu proiectele câștigătoare;
- Implementarea proiectelor;
- Evaluarea Campaniei.