Stema Timișoarei

Primăria
Timișoara

Dezvoltarea rețelei de tramvai din Timișoara (1. Metrou ușor pentrut linia 9, 2. Rețea de tramvai în zona centrală)

Descriere

Dezvoltarea rețelei de tramvai din Timișoara 1. Metrou ușor pentrut linia 9 Proiectul presupune creșterea vitezei și frecvenței liniei de tramvai 9 prin construcția a două secțiuni subterane, în zona Arieș-Martirilor și Calea Șagului-Budai Deleanu. Proiectul se inspiră din rețelele de tip premetro din Europa de Vest ( Bruxelles, Charleroi, Dortmund, Karlsruhe, Koln, Viena, Rouen) și vizează construcția de secțiuni subterane pentru tramvai în zone aglomerate. În cazul Timișoarei, linia 9 are potențialul de a deveni o linie foarte rapidă, fiind separată aproape complet de traficul auto. Se propun două tronsoane subterane propuse, zona Arieș-Martirilor (cu o stație între cele două artere) și Calea Șagului-Budai Deleanu (cu două stații subterane). Tronsonul din urmă va presupune și racordarea rețelei dinspre Ana Ipătescu în subteran. Ambele tronsoane vor putea fi construite în format cut and cover, iar stațiile vor avea maxim 65 de metri lungime. 2: Rețea de tramvai în zona centrală Proiectul presupune conectarea campusului universitar UVT și UPT cu Poșta Mare, Piața Maria și Piața Bălcescu prin trei tronsoane noi de tramvai după cum urmează: a. Poșta Mare-Campus Universitar-Str. Mihai Viteazu b. Str. Mihai Viteazu- Bd 16 Decembrie 1989 c. Str. Mihai Viteazu-Piața Bălcescu Pe primul tronson, linia de tramvai va fi amplasată pe mijlocul bulevardului Michelangelo, pe partea dreaptă a bulevardului Vasile Pârvan până în dreptul UVT și apoi pe partea stângă a bulevardului până la Bulevardul Mihai Viteazu. La Poșta Mare linia nouă se va racorda la linia existentă doar înspre Piața Traian. Rețeaua din zona Poștei Mari poate fi construită și în subteran, cu un racord pe axa Piața Traian-Piața Libertății, respectiv Piața Libertății-Bulevard Michelangelo (în cazul în care un studiu va solicita fezabilitatea tronsonului) Pe tronsonul b, linia va fi amplasată pe mijlocul bulevardului Tudor Vladimirescu. La intersecția bulevardelor 16 Decembrie și Tudor Vladimirescu, linia proiectată va avea un racord atât înspre Piața Maria, cât și înspre Catedrala Metropolitană. Pe tronsonul c, linia va fi amplasată pe mijlocul bulevardului Mihai Viteazu și apoi prin spațiul verde viran de lângă strada Gheorghe Doja. Vor exista racorduri înspre străzile Independenței și 1 Decembrie. Racordurile existente Gheorghe Doja-1 Decembrie și Gheorghe Doja-Independenței vor fi păstrate, racordul Independenței-1 Decembrie va fi înlăturat. Linia de tramvai dintre Piața Maria și Piața Bălcescu va rămâne ca linie de tramvai turistică. Modele de inspirație: https://en.wikipedia.org/wiki/Stadtbahn https://en.wikipedia.org/wiki/Rouen_tramway https://en.wikipedia.org/wiki/Brussels_Metro

Justificare

1. În cazul primului proiect, mutarea în subteran a celor două tronsoane va crește fluența tramvaiului și va scădea aglomerația. Bunele rezultate vor putea permite realizarea de mai multe linii subterane, Timișoara neavând nevoie de o rețea de metrou. În cazul celui de-al doilea proiect, noua rețea de tramvai va crește calitatea transportului în zona Campusului Universitar și va crește atractivitatea rețelei de tramvai, care deține capacități de transport ce pot fi îmbunătățite. Ambele proiecte vor avea rezultate pe termen lung.

Valoare estimată și costuri principale

-construcția rețelei de tramvai supraterane și subterane -construcția a 3 stații subterane, (4 dacă zona în zona Poștei Mare se dorește realizarea în subteran a tronsonului) -construcția a 4 stații supraterane (3 dacă zona în zona Poștei Mare se dorește realizarea în subteran a tronsonului) -lărgirea podului Michelangelo -înlăturarea arborilor din partea stângă a bulevardului Michelangelo -relpcare rețele de utilități -exproprieri în zona Budai Deleanu

Implicare ca inițiator

Studiez domeniul transportului public din anul 2013, fiind absolvent al specializării Planificare Teritorială, lucrarea mea de licență fiind bazată pe dezvoltarea transportului public în Polul de Creștere Timișoara. Urmăresc activ proiecte de dezvoltare a transportului public și mobilitate urbană.

Declinarea răspunderii

Conţinutul acestei propuneri de proiect nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Primăriei Municipiului Timișoara. Întreaga responsabilitate asupra corectitudinii și coerenței informațiilor prezentate revine inițiatorului.

De ce nu este eligibilă propunerea?

Mulțumim, Cumpănaș Vlad,pentru propunerea trimisă! Conform regulamentului campaniei de buget participativ "Timișoara Decide", în urma evaluării eligibilității și a analizei tehnice, financiare și juridice, propunerea dvs nu va intra în etapa de vot din următoarele motive: - propunerea depășește suma maximă alocată prin acest program; - prin bugetele participative sunt finanțate inițiative care se încadrează în cel mult 400000 lei. Vă așteptăm cu noi inițiative în următoarea campanie "Timișoara Decide" 2023.

Comentarii

Este utilă această pagină?