Descriere
Proiectul nostru are în vedere construirea unui pavilion, cu dimensiunile: 7 metri lungime, 5 metri lățime, cu un acoperiș într-o singură apă, având la coamă o înălțime de 3.20 metri, iar la cornișă o înălțime de 2.70 metri. Pavilionul va avea peretele dinspre partea cornișei închis, pentru a facilita amplasarea aparaturii didactice (tablă de scris). Pereții laterali vor avea închidere tip șpalier, pentru a ușura creșterea plantelor cățărătoare, cu scopul de a delimita și înfrumuseța spațiul. Lemnul folosit este parțial stratificat, pentru a asigura rezistență și durabilitatea în timp. Pavilionul va fi amplasat pe o zonă parțial pavată, în perimetrul curții școlii. Pavilionul nu va avea fundație de beton, ci va fi prins cu dibluri metalice în ”pahare”de beton, rămânând o construcție provizorie. În interior vor fi mese cu băncuțe mobile care să permită diverse aranjamente și o tablă de scris mobilă. În jurul pavilionului multifuncțional, echipa noastră se gândește și la plantarea unor flori și plante plante cățărătoare cu rolul de a delimita spațiul și a creea o oarecare intimitate. Astfel, proiectul nostru va avea și un impact pozitiv asupra mediului natural din curtea școlii.
Justificare
În liceul nostru, fiecare colț de clasă pare că poartă ecoul orelor care s-au tot scurs de-a lungul anilor. Spațiul este limitat, iar sălile, oricât de primitoare ar fi, par uneori prea mici pentru energia și curiozitatea noastră. În pauze, curtea școlii devine locul unde toți caută un pic de aer proaspăt și un moment de respiro — dar acolo, băncile sunt insuficiente, iar spațiul nu este tocmai amenajat pentru relaxare. Mulți elevi aleg să stea în picioare, sprijiniți de ziduri, vorbind în grabă înainte de a se întoarce înapoi între aceiași patru pereți. Din această nevoie de schimbare s-a născut o idee: diversificarea mediului de învățare, dar și de relaxare. Un loc diferit, un pavilion multifuncțional, o clasă în aer liber unde lecțiile să prindă viață în mijlocul naturii, dar și un spațiu de relaxare în pauze. Acolo, orele ar putea deveni mai interactive, mai relaxante, mai aproape de realitate. Imaginați-vă o oră de biologie ținută la umbra copacilor, o lecție de literatură în care versurile se citesc sub cerul liber sau o dezbatere la geografie cu harta lumii desenată pe o tablă aflată chiar în curtea școlii. Pe lângă beneficiile educaționale, un astfel de spațiu ar contribui și la promovarea sănătății fizice și emoționale. Petrecerea timpului doar în săli închise poate afecta starea de bine a elevilor, studiile arată însă că expunerea la aer curat și la lumină naturală îmbunătățește concentrarea, reduce stresul și susține performanța școlară. Pauzele ar putea deveni mai active, lecțiile de consiliere s-ar putea desfășura într-un cadru liniștitor, iar starea generală s-ar îmbunătății semnificativ. Mai mult, liceul nostru are nevoie de un spațiu multifuncțional, un loc viu, deschis tuturor ideilor și proiectelor. Pavilionul ar putea deveni acel punct de întâlnire pentru activități interdisciplinare, cluburi, cercuri tematice sau ateliere de lucru în echipă. Clubul ”Semper Natura” ar putea să-și țină ședințele în acest spațiu, meciurile de dezbateri ar putea fi mutate într-un cadru mai natural în care gândirea este sporită de liniștea naturii, revista școlii ar putea avea ateliere de scriere creativă în acest loc, iar clubul de lectură poate să organizeze întâlniri de citit într-o zonă prielnică inspirației. Și nu în ultimul rând, această inițiativă ar fi o modalitate de a readuce elevii mai aproape de natură. De multe ori, învățarea rămâne blocată între manuale și ecrane, departe de mediul natural care, de fapt, ne oferă cele mai autentice lecții. Într-o clasă în aer liber, elevii ar putea studia științele, biologia sau geografia direct în mijlocul naturii — observând, explorând și experimentând. De multe ori, în timpul lecțiilor, avem nevoie de exemple concrete. Ce loc ar fi mai bun decât, chiar curtea școlii noastre, umbrită de arțari, tei, stejari și mesteceni, de unde putem să învățăm atât de multe.
Valoare estimată și costuri principale
Valoarea estimativă este de 50.000 RON Pavilionul multifuncțional – 28.000 RON (în conformitate cu oferta primita de la o firma specializata, care include toate materialele necesare + manopera și transport) Mese cu 6 scaune fiecare x 6 seturi– 8.814 RON (1469x6) Tablă magnetică mobilă – 1.000 RON Plante – 1.000 RON Pavaj (material + manoperă) – 11.186 RON Total: 50.000 RON La care se adaugă un coș de gunoi ecologic de colectare selectivă pentru care am primit o sponsorizare suplimentară externă în valoare de 1000 de RON
Consultarea comunității
Membrii echipei au avut mai multe discuții cu colegi din toate clasele de la a IX – a până la a XII-a, atât individual cât și cu membrii ai diverselor cluburi din școală. Mulți elevi ne-au spus că ar dori să aibă un loc unde pur și simplu să stea de vorbă, alții că ar dori un loc liniștit unde să poată juca șah în orele de sport sau că ar dori să evite plimbările pe lângă terenul de sport, unde trebuie să se ferească tot timpul de mingile de fotbal. Echipa de la Clubul ”Semper Natura” duce lipsa unui spațiu în care să își țină ședințele și ar vrea ca acest loc să fie ancorat într-un fel în natură. Membrii clubului de dezbateri și-ar dori să își defășoare uneori ședințele în acest pavilion, evitând timpul de așteptare pentru facilitarea unei săli sau temperaturile ridicate din timpul perioadei calde. Colegii din clasele cu ferestrele spre sud (care se încălzesc puternic) și-ar dori ca măcar unele cursuri să le poată face în aer liber, desigur atunci când vremea o permite, mai ales pe cele din intervalul 14:00 la 15:00. Am vorbit și cu bobocii liceului nostru care nu au clasă stabilă și se mută cel puțin odată pe zi și concluzia este că le-ar fi util un loc în care pot aștepta până se eliberează sălile în care trebuie să meargă. Oferindu-le pavilionul multifuncțional ca soluție pentru problemele pe care ni le-au semnalat, elevii au avut o reacție pozitivă, arătându-se interesați de propunere și oferindu-ne susținerea lor. După consultarea elevilor, am discutat și cu unele cadre didactice, care au dat și ele dovadă de un interes sporit față de proiect, concluzionând că un astfel de spațiu ar fi prielnic, sporind creativitatea și colaborarea.
Implicare ca inițiator
Îmi doresc să mă implic activ în acest proiect prin: coordonarea, achiziționarea și facilitarea tuturor proceselor și lucrărilor care vor avea loc. Consultarea firmelor de construcție care se ocupă de astfel de proiecte, cererea ofertelor și alegerea celei mai bune opțiuni pentru școala noastră. Promovarea la nivelul școlii a proiectului și consultarea elevilor pentru împlinirea nevoilor acestor. Supervizarea derulării în parametrii optimi a proiectului.
Documente
Declinarea răspunderii
Conţinutul acestei propuneri de proiect nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Primăriei Municipiului Timișoara. Întreaga responsabilitate asupra corectitudinii și coerenței informațiilor prezentate revine inițiatorului.
De ce nu este eligibilă propunerea?
Proiectul a fost retras deoarece necesită autorizație de construire.
