Descriere
La ora actuala trecerea pietonala sau velo din zona de promenada de pe Splaiul Grivita (piata Petru Maior) spre Parcul Uzinei (si invers) se poate face doar prin intersectia Calea Dorobantilor cu Strada Uzinei traversand consecutiv cele trei treceri de pietoni ale intersectiei din Piata P. Maior , cu riscuri destul de mari pentru pietoni si pertubari ale traficului auto. Trotuarele fiind foarte inguste (aprox 1m latime), spatiul de asteptare la semafor este redus si foarte periculos mai ales pentru persoanele cu copii mici . Din acest motiv propun finalizarea amenajarii pasajului pietonal si velo pe sub pod. Investitia este minima din punct de vedere material si poate fi realizata in maxim 3-4 zile . Podul Mihai Viteazul - Saguna este construit din trei arcade (asemanator cu Podul Michelangelo), o arcada larga peste rau si cate o arcada mai mica pe fiecare mal. Arcada de pe malul drept este de fapt un pasaj prin care se poate trece si in momentul de fata , doar ca nu este afaltat si nu are rampe/trotuare corespunzatoare de acces. Lucrarile de amenajare ar consta doar in nivelarea rampelor de acces adica eliminarea a 4-5 bascule cu pamant , si apoi asfaltarea unui trotuar de 2-3 m latime si 50 m lungime. Eventual s-ar putea monta si 3-4 lampi stradale pentru iluminat. Din pacate acest pasaj este acum adapost pentru oamenii strazii.
Justificare
Tinand cont ca malul drept al Begai este amenajat ca traseu de promenada atat pe Splaiul Grivita cat si in continuare in Parcul Uzinei - un loc de relaxare pentru multi locuitori ai zonei , trebuie facilitata trecerea in siguranta dintr-o parte in cealalta a podului a parintilor si a bunicilor cu copii mici , a oamenilor care alearga sau se plimba cu bicicleta , a persoanelor care se plimba cu animalele de companie si chiar a turistilor care viziteaza Timisoara . Din pacate aceasta traversare se face acum in mod anormal printr-o intersectie super aglomerata cu riscurile de rigoare si cu perturbari ale traficului deoarece masinile care vireaza dreapta sau stanga in intersectie trebuie sa acorde prioritate pietonilor si blocheaza coloana de masini din spatele lor . Este doar o chestiune de timp pana se va produce o tragedie in aceasta intersectie. Va rog sa va imaginati ce se poate intampla daca de pe trotuare din acele spatii minuscule de asteptare la semafor , un copil se smulge din mainile bunicilor care asteapta la culoarea rosie a semaforului si trece strada in fuga , in timp ce trec zeci de autoturisme si camioane de mare tonaj in plina viteza. Sau alt scenariu in care doua sau mai multe autovehicule (pot fi chiar si TIR-uri) se ciocnesc si ricoseaza pe trotuar. Intersectia este ingusta , foarte aglomerata si se circula in plina viteza , iar trotuarele nu prezinta nici o siguranta pentru pietoni. ACEST PROIECT ESTE DE O IMPORTANTA MAJORA PENTRU CA POATE PROTEJA VIETI , va imbunatati confortul zonei de agrement si va ajuta la fluentizarea traficului prin faptul ca vor fi mai putini pietoni si biciclisti care trec strada. Acest pasaj este dorit de locuitorii din zona si in mod sigur va ridica si calitatea vietii , vor veni mult mai multi oameni sa se plimbe pe malul raului Bega , de asemenea va contribui si la imaginea pozitiva a Timisoarei.
Valoare estimată și costuri principale
Valoarea estimata este mica (ca. 25000 Lei) . Ca utilaje sunt necesare un mic buldozer , o basculanta , 4-5 lucratori pentru curatarea pasajului existent si apoi un utilaj de mici dimensiuni pentru asfaltarea trotuarului . Lucrarea se poate executa in mai putin de o saptamana
Consultarea comunității
Deoarece locuiesc pe Splaiul Grivita am avut ocazia sa observ si sa ma consult cu multe persoane care se plimba pe malul Begai , am vorbit cu vecinii de pe strada si chiar cu locatari din zona de blocuri. Nimeni nu a fost impotriva acestei idei , dimpotriva au imbratisat-o bucurosi. Sunt destule persoane in varsta sau mame cu copii care au zis ca in momentul de fata renunta sa treaca dintr-o parte in cealalta a podului doar ca sa evite traversarea intersectiei
Implicare ca inițiator
Daca este necesar sunt dispus sa initiez o lista de semnaturi in favoarea acestui proiect si sa ma iplic personal in realizarea lui.
Documente
Declinarea răspunderii
Conţinutul acestei propuneri de proiect nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Primăriei Municipiului Timișoara. Întreaga responsabilitate asupra corectitudinii și coerenței informațiilor prezentate revine inițiatorului.
De ce nu este eligibilă propunerea?
Mulțumim, Adrian Sipos, pentru propunerea trimisă! Conform regulamentului campaniei de buget participativ "Timișoara Decide", în urma evaluării eligibilității și a analizei tehnice, financiare și juridice, propunerea dvs nu va intra în etapa de vot din următoarele motive: - proiectul propus de dumneavoastră, a fost declarat neeligibil, datorită faptului că există la nivelul municipalității, un proiect aferent podului respectiv care se află în stadiul de studiu de fezabilitate; - totodată, lucrările aferente sunt unele complexe și depășesc bugetul alocat campaniei "Timișoara Decide". Vă așteptăm cu noi inițiative în următoarea campanie "Timișoara Decide".