Stema Timișoarei

Primăria
Timișoara

Amenajare piste pentu biciclete pe malul stâng al canalului Bega, Str. Canalul Bega, Timișoara

Descriere

AMENAJARE PISTE PENTRU BICICLETE PE MALUL STANG AL CANALULUI BEGA (pe lungimea străzii Canalul Bega, între strada Colonia Slavic și strada Colonia Radio) Dorim să propunem proiectarea și execuția unei piste de biciclete pe malul stâng al Canalului Bega, la baza digului, în lungime de 1.9 km, delimitat de carosabilul auto existent, cu două benzi, câte o banda pe sens și marcaje între ele, de lațime totală de cca 2,5 m, cu rigole de captare apei pluviale și borduri.

Justificare

Construirea unei piste de biciclete este o măsură esențială pentru îmbunătățirea calității vieții într-un oraș, având multiple beneficii economice, de sănătate și de mediu. Argumentele principale pentru acest proiect sunt reducerea poluării și degrevarea orașului de traficul auto. Reducerea poluării Emisii zero: Bicicletele nu emit gaze de eșapament, spre deosebire de automobile care sunt surse majore de dioxid de carbon (CO2), monoxid de carbon (CO), oxizi de azot (NOx) și particule în suspensie. Prin încurajarea utilizării bicicletelor, se reduce semnificativ volumul de poluanți eliberați în atmosferă. Îmbunătățirea calității aerului: Reducerea numărului de mașini duce la scăderea concentrațiilor de poluanți atmosferici, ceea ce contribuie la îmbunătățirea calității aerului și, implicit, la reducerea incidenței bolilor respiratorii și cardiovasculare în rândul populației. Locul propus pentru implementare este malul Begai, un loc verde unde se mai pot face plantari de copaci pentru a asigura o experienta placuta in tranzit. Degrevarea orașului de mașini Reducerea congestiilor: Introducerea pistelor de biciclete încurajează locuitorii să opteze pentru ciclism în detrimentul utilizării mașinilor personale, ceea ce duce la fluidizarea traficului și la reducerea ambuteiajelor. Orașele care promovează transportul ecologic devin modele de sustenabilitate și protecție a mediului. Timișoara a facut pași mari in a se alinia standardelor marilor orașe europene, însă în ceea ce privește infrastructura velo, mai sunt multe de făcut. Eficiența transportului: Bicicletele sunt adesea mai eficiente în zonele urbane aglomerate, permițând deplasarea rapidă pe distanțe scurte și medii. Acest lucru poate reduce timpul de deplasare pentru mulți locuitori și poate face orașul mai accesibil. Ocuparea spațiului public: Bicicletele necesită mult mai puțin spațiu pentru circulație și parcare comparativ cu automobilele. Aceasta eliberează spațiul urban, care poate fi utilizat pentru alte scopuri, cum ar fi zone verzi, spații de recreere, locuri de joacă sau infrastructură pentru transportul public. Propunerea comunității noastre, are scopul de a uni infrstructura velo a zonei cu cea a comunei Ghiroda, deja existenta, pentru o tranzitare mai facilă, mai sigură, mai rapidă și mai putin poluantă, a zonei, ținand cont mai ales de faptul că în ultimii ani, traficul auto pe str. Canal Bega, a crescut extrem de mult, strada este una îngustă care pune probleme de acces in anumite curbe (2 curbe de la capatul estic al strazii si 3 curbe de pe foarte ingusta strada Colonia Slavic), iar mersul cu bicicleta pe marginea carosabilului, implică un risc imens. Această pistă este esențială în a lega cartierul atât de oraș cât și de comuna Ghiroda, deja existând un mare interes din partea iubitorilor de pedalat, alergat sau drumeții recreative și ar acoperi atăt necesităti recreative cât și de încurajare a transportului ecologic pe două roți. În concluzie, construirea unei piste de biciclete este o investiție în viitorul orașului, aducând beneficii semnificative din punct de vedere al mediului, sănătății publice și eficienței transportului. Reducerea poluării și degrevarea orașului de traficul auto sunt argumente puternice care justifică această inițiativă, contribuind la crearea unui mediu urban mai curat, mai sănătos și mai sustenabil. *Pentru detalii, se poate consulta și proiectul comunei Ghiroda care a construit 5,3 km de pista din care ne-am inspirat propunerea actuala, fiind cea mai modernă pistă de biciclete din regiune.

Valoare estimată și costuri principale

Costuri proiectare si executie pentru 1.9 km, 500000 RON.

Consultarea comunității

Comunitatea cartierului Plopi a fost consultată prin intermediul grupurilor de retele de socializare prin petiții si sondaje care, au adunat câteva sute de semnături. De asemenea au fost consultate și comunități ale biciclistilor, prin discuții și sondaje.

Implicare ca inițiator

Implicare activă în promovarea și implementarea proiectului prin campanii de informare și constientizare a necesității de construcție a acestei piste, prin retele de socializare în grupuri specifice cât și fizic în diferite cercuri sportive sau amatori de miscare în natură. Pot fi prezent la dezbateri publice și pot aduna sute de susținători care, să ajute la implementarea și sustenabilitatea acestui proiect.

Declinarea răspunderii

Conţinutul acestei propuneri de proiect nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Primăriei Municipiului Timișoara. Întreaga responsabilitate asupra corectitudinii și coerenței informațiilor prezentate revine inițiatorului.

De ce nu este eligibilă propunerea?

Mulțumim, Serediuc Dumitru, pentru propunerea depusă. Conform regulamentului campaniei de bugetare participativă „Timișoara Decide”, în urma evaluării eligibilității, respectiv analizei tehnice, juridice și financiare, propunerea dvs. nu va intra în etapa de vot din următorul motiv, conform regulamentului: capitolul 6, art.17, litera (j). Propunerea rămâne în atenția Primăriei Timișoara, iar după clarificarea situației juridice a terenului aferent traseului viitoarei piste de cicliști, se va demara proiect de investiție pentru amenajarea și interconectarea pistelor de cicliști. Vă așteptăm cu noi inițiative în următoarea campanie "Timișoara Decide" 2025.

Comentarii

Este utilă această pagină?