Descriere
Amplasarea de stâlpi retractabili la intrări și ieșiri din zona pietonală pentru a limita accesul mașinilor. Proiectul este propus ca un proiect pilot vizând în primă fază următoarele accese: 1. Regimentul 5 Vânători 2. Sergent Constantin Mușat 3. Emanuil Ungureanu În funcție de rezultate aplicării lui se pot adăuga viitoare restricționări pentru întreagă zonă pietonală. Accesul s-ar putea face pe baza unei cartele sau a unui cititor de numere de înmatriculare. Toate mașinile care au nevoie de acces ar trebui să fie înregistrate într-un sistem informatic accesibil sistemului de control al stâlpilor. Tot în sistemul informatic se pot acorda/retrage/prelungi/limita accesele. Următoarele categorii de accese pot fi acordate: 1. aprovizionare --- accesul se face doar într-un anumit interval orar, 2. construcții & reparații --- accesul se face doar într-un anumit interval orar 3. riverani --- accesul se face doar pentru descărcare/încarcare lucruri Pentru fiecare categorie de acces ar fi permisă staționarea pentru o perioadă limitată de timp. Actualmente neavând un control informatic nu se poate verifica excesul de staționare al situaților de mai sus și nu se pot aplica sancțiuni corespunzătoare pentru cei care nu respectă regulile (retragerea accesului, amenzi, etc.). În același timp, nu se poate restricționa accesul mașinilor de aprovizionare care nu respectă intervalul orar pus la dispoziția lor. Toate aceste abateri duc la o supraîncărcare cu mașini a zonei pietonale, fapt ce devine deranjant și uneori periculos pentru pietoni. În plus, se vor putea realiza statistici pentru cine are nevoie cu: 1. câte mașini de aprovizionare intra zilnic in zona pietonala 2. câte mașini de reparații intra zilnic 3. câți riverani au acces cu mașina 4. care este timpul mediu de staționare 5. ce perioade sunt mai aglomerate Cel mai important aspect se vor combate abaterile zilnice ale celor nu au accesul acordat în zona pietonală și totuși intră nestingheriți. Aceștia fiind nevoiți să solicite acordul, iar în anumite situații (ex. depășire tonaj) să plătească taxele corespunzătoare. Este o măsură necesară pentru a alinia Timișoara la standardele marilor orașe europene.
Justificare
1. Alinierea la standarde europene ale marilor orașe 2. Combaterea nerespectării regulilor de acces în zona pietonală 3. Crearea unui spațiu mai sigur pentru promenadă 4. Digitizarea sistemului de obținere al accesului nemaifiind necesară deplasarea la Primărie 5. Crearea de rapoarte cu accesul mașinilor în zona pietonală
Valoare estimată și costuri principale
Costuri: 1. Stâlpi retractabili (bolarzi) 2 x 3 străzi = 6 x 10000 RON = 60000 RON 2. Sistemul informatic 70000 RON 3. Camere video pentru citirea numărului de înmatriculare: 3 x 3000 = 9000 RON 4. Administrarea sistemului informatic Total pentru cele 3 străzi propuse: 139000 RON.
Consultarea comunității
Rezidenții din centru sunt nemulțumiți de haosul cu mașinile din zona pietonală. Turiștii rămân cu o imagine proastă a zonei pietonale văzând mereu mașini parcate sau în mers.
Implicare ca inițiator
Cred că o persoana de la parcări cu barieră deținute de Primarie ar fi mai potrivita pentru estimare costurilor și realizarea propriu-zisă.
Documente
Declinarea răspunderii
Conţinutul acestei propuneri de proiect nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Primăriei Municipiului Timișoara. Întreaga responsabilitate asupra corectitudinii și coerenței informațiilor prezentate revine inițiatorului.
De ce nu este eligibilă propunerea?
Mulțumim, Karina Pele, pentru propunerea trimisă! Conform regulamentului campaniei de buget participativ "Timișoara Decide", în urma evaluării eligibilității și a analizei tehnice, financiare și juridice, propunerea dvs nu va intra în etapa de vot din următorul motiv: - proiectul propus se suprapune cu o inițiativă în lucru a autorităților locale, care are același obiectiv. Vă așteptăm cu noi inițiative în următoarea campanie "Timișoara Decide".