Descriere
Ne dorim înființarea unui hot-spot pentru sport de întreţinere şi performanţă, socializare şi bună dispoziţie în curtea școlii. Acest teren ar putea fi utilizat atât de către elevi împreună cu cadrele didactice – învățători, profesori de sport, cât și de către copii în timpul pauzelor, alți profesori, părinți, frați mai mici sau mai mari. Prin realizarea acestei investiții se vor reduce totodată riscurile de accidente provocate de jocurile copiilor în locuri publice sau necorespunzător amenajate, crește motivarea copiilor de a se juca și a face sport în aer liber, evitând astfel jocurile virtuale în fața calculatorului și îndepărtându-i de alte activități necorespunzătoare care le pot aduce anumite vicii posturale și atitudinale, oferirea unui spațiu modern, frumos amenajat. Infrastructura de sport și agrement în spații adecvate este insuficientă pentru elevii școlii, iar prin realizarea terenului multisport cu tartan și echipamente de fitness pentru exterior se va asigura practicarea jocurilor sportive în aer liber în condiții civilizate și de siguranță.
Justificare
În anul școlar 2022-2023 sunt înscriși peste 1300 de elevi și inițiativa noastră are rolul de a găsi soluții pentru amenajarea și dotarea curții școlii în vederea transformării ei într-un spațiu adecvat desfășurării de activități educative în aer liber, astfel încât atât pauzele, cât și orele de sport, precum și alte activități specifice școlii să fie sigure și atractive pentru elevi, cadre didactice și părinți. Conform programei școlare, Disciplina Educație fizică este considerate „cea prin care se influențează în școală dezvoltarea fizică, se realizează învățarea deprinderilor motrice, dezvoltarea capacității de efort și favorizarea integrării în mediul natural și social. Activitățile sportive și exercițiile fizice trebuie promovate că factori importanți în standardele educaționale, astfel încât să contribuie la creșterea nivelului de atractivitate al elevilor și la îmbunătățirea rezultatelor școlare”. Totodată, este cunoscut faptul că nivelul de energie al unui copil trebuie consumat în mod cât mai activ/ animat și direcționat spre scopuri de învățare explorativă, de socialiazare/ interacțiune etc., ori curtea școlii trebuie să ofere un cadru propice pentru a transforma pauzele în timp de relaxare, respirat aer curat, mișcare într-un spațiu sigur și atractiv, joacă și bună dispoziție, elemente definitorii pentru a reintra la ore cu un potențial de concentrare ridicat. Precizăm faptul că, zilnic, cel puțin 70 % dintre elevi ies în curtea școlii în pauze, deci estimativ sunt în medie cel puțin 50 de minute dimineața și 50 de minute după-amiaza, utilizate de aproape 1000 de elevi dimineața și peste 300 elevi după-amiaza, ceea ce înseamnă că timpul total zilnic în care curtea școlii este utilizată în pauze ajunge la… multe ore! De asemenea, impactul pe care-l poate produce proiectul se poate analiza și în relație directă cu desfășurarea orelor de educație fizică de către cele 54 de clase (în anul școlar viitor 56) în care sunt organizați elevii; conform programei școlare, elevii au prevazute câte 2 ore de Educație Fizică / săptămână. Un teren pavat cu tartan este o suprafață uşor de întreţinut, ideală pentru orice tip de activitate sportivă, joacă, joc, relaxare, învățare prin descoperire etc. Datorită compoziției, terenurile din tartan prezintă o rezistenţă bună la abraziune, intemperii, radiaţii UV şi schimbări climatice. Tartanul este uşor de aplicat și, datorită elasticităţii sale, suprafaţa rezultată este sigură, reduce riscul accidentărilor prin absorbţia şocurilor şi antiderapare. Aparatele pentru fitness ajută atât la menținerea musculaturii, cât și la dezvoltarea acesteia. Există mai multe grupe de aparate: -aparate fitness pentru mușchii picioarelor -aparate fitness pentru mușchii bratelor -aparate fitness pentru mușchii abdomenului -aparate fitness complexe. Beneficiari: peste 5000, din care : - 1330 elevi, - 86 cadre didactice ( dintre care 7 profesori de Educație Fizică) - 1500 părinți - copii din cartierul arondat Școlii gimnaziale nr. 19 Avram Iancu, care ar putea să beneficieze de condiții sigure de mișcare în timpul liber, după orele de curs din cadrul școlii, având în vedere că în apropiere nu există niciun spațiu, parc sau teren de joacă destinat copiilor - viitorii elevi ai școlii, prin vizite organizate cu doamnele educatoare.
Valoare estimată și costuri principale
-teren tartan - 25-30 euro + TVA /mp -echipamente de fitness pentru exterior - în funcție de tipul de aparat și complexitate total - 500.000 lei
Implicare ca inițiator
Desigur, prin asigurarea menținerii terenului și echipamentelor în parametri optimi, și prin monitorizarea utilizării.
Documente
Declinarea răspunderii
Conţinutul acestei propuneri de proiect nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Primăriei Municipiului Timișoara. Întreaga responsabilitate asupra corectitudinii și coerenței informațiilor prezentate revine inițiatorului.
De ce nu este eligibilă propunerea?
"Mulțumim, Circu Camelia, pentru propunerea trimisă! Conform regulamentului campaniei de buget participativ „Timișoara Decide”, în urma evaluării eligibilității și a analizei tehnice, financiare și juridice, propunerea dumneavoastră nu va intra în etapa de vot din următorul motiv: - Propunerea de proiect se referă la o investiție in Școala Gimnaziala numărul 19. Regulamentul prevede că doar proiectele propuse a fi implementate în cadrul unităților de învățământ care au arondate total sau parțial zone urbane marginalizate sunt eligibile pentru a trece în etapa de vot. Vă așteptăm cu noi inițiative în următoarea campanie „Timişoara Decide 2024”!"