Descriere
Zona de trafic limitat dupa modelul mai multor orase europene, principalele surse de inspiratie fiind Florenta si Eindhoven. Proiectul consta in utilizarea unor camere de monitorizare a traficului sau reutilizarea camerelor deja existente pentru a identifica cine intra in zona de trafic limitat si taxarea acestora. ex: https://en.comune.fi.it/OLD/mobility/driving.html https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=1TyOvX7BB3-spnryCgxB7XjZUGqs&hl=en_US&ll=43.7688762834445%2C11.254581209802232&z=14 Proiectul poate fi implementat in zonele Cetate + Tipografilor, in 3 etape + una de test. Zona va fi limitata intre malul Begai (Bd.V.Parvan/Splaiul Nistrului), Circumvalatiunii, Demetriade si Baader + zona Iulius Mall/alte zone adiacente in viitor. Traficul va fi redirectionat pe Bd.V.Parvan, Circumvalatiunii, Pasaj Iulius Mall, Demetriade, Dorobantilor, Pestalozzi. Principalii beneficiari ar fi locatarii zonelor mai sus mentionate, insa prin extensie beneficiaza si orasul (argumente mai jos in "Justificare"). Alt motiv ar fi cresterea atractivitatii pentru turisti (plimbarea prin centrul orasului sa nu fie intrerupta de bulevarde intens circulate cu 4-5 benzi in stilul american) Etape + necesar: test - cetate - zona judecatorie-tribunal (2 camere: str matei corvin + pta tepes voda), intrarea doinei (o camera) - estimare nr. riverani/zi si nr vizitatori/zi - corelarea datelor se face cu datele disponibile la dfmt. Etapa 1 - monitorizare artere principale - michelangelo, cuza, lazar, brediceanu, republicii, 16 decembrie 1989, m. viteazu, revolutiei din 1989, take ionescu, popa sapca - 10 camere Etapa 2 - monitorizare strazi adiacente - 20+ camere Etapa 3 - implementare permis ZTL - cost achizitie 1000+ ron/an PF (preturi riverani * 2), 5.000+ ron/an PJ (preturi riverani * 10)
Justificare
Imbunatatirea calitatii aerului, reducerea noxelor. Imbunatatirea calitatii transportului in comun prin reducerea traficului (timpi mai buni). Reducerea poluarii fonice. Integrarea cu PUZ – „Zona Oituz-Popa Șapcă și concept amenajare”. Reducerea uzurii stratului de asfalt si a mentenantei drumurilor (trafic redus inseamna masa redusa pe asfalt, inseamna uzura redusa a drumului) duce la reducerea costurilor pentru administrarea drumurilor din zona centrala. Reducerea degradarii cladirilor si a costurilor de renovare a lor. Aport pozitiv pe termen mediu si lung la bugetul local. Reducerea necesarului locurilor de parcare din zona centrala. Posibilitatea implementarii a noi parcuri in zona centrala. Regeneare urbana prin cresterea suprafetei totale de spatiu verde prin eliminarea anumitor benzi de circulatie (ex: prin reducerea traficului pe Str. Oituz se pot planta copaci noi) Implementare coridoare de biciclete in adevaratul sens al cuvantului, nu pistele mai inguste ca ghidonul. Cresterea sigurantei pentru pietoni si biciclisti prin reducerea traficul. Venituri crescute STPT.
Valoare estimată și costuri principale
Cost amenda: 100eur (cf cu amenzile din strainatate, ajustat la venitul median din Timis) Costuri solutie tehnica: Camera video*: ~1000 eur/buc * 30-35buc -> 35.000 eur Manopera instalare: ~30eur/h * 2h/camera *35 camere -> 2100 eur Integrare sistem management trafic: necesar estimare; aprox 30.000 eur Total: 30000 eur - 67100 eur impartit in 3 etape Costurile pot fi reduse in cazul (re)folosirii camerelor existente prin repozitionarea lor. Mentenanta: mentenanta sistem software + subsisteme fizice (camere, cablaje) - in functie de rata de uzura a echipamentelor si a echipamentelor alese; -> estimare cost empirica ~2000 eur/an Personal necesar: 1-2 persoane pentru extragerea datelor (serviciu externalizabil) si trimiterea amenzilor (serviciu intern) 1 persoana mentenanta sistem software (serviciu externalizabil) 1 persoana mentenanta camere (serviciu externalizabil) -> Estimare cost empirica: ~72000 eur/an Total: 104000 eur/an - 141000eur/an Amortizare: 30000eur-67100 eur / 100 eur/amenda -> 300-671 amenzi 10 amenzi /zi: 30-68 zile amortizare solutie tehnica Venit la buget local, aproximare Worst Case: 0 eur Venit la buget local, aproximare Second Worst Case: 2 amenzi pe zi * 100 eur * 365 zile -> 73000 eur Venit la buget local, aproximare Best Case: 100 amenzi pe zi * 100 eur * 365 zile -> 3650000 eur
Implicare ca inițiator
fara implicare personala; e necesara implicarea unor echipe specializate (montare, implementare, legislatie etc)
Documente
Declinarea răspunderii
Conţinutul acestei propuneri de proiect nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Primăriei Municipiului Timișoara. Întreaga responsabilitate asupra corectitudinii și coerenței informațiilor prezentate revine inițiatorului.
De ce nu este eligibilă propunerea?
Mulțumim Sandu Emanuel, pentru propunerea trimisă! Conform regulamentului campaniei de buget participativ „Timișoara Decide”, în urma evaluării eligibilității și a analizei tehnice, financiare și juridice, propunerea dumneavoastră nu va intra în etapa de vot din următoarele motive: - sugestia dumneavoastră reprezintă o politică publică, iar scopul bugetării participative nu este de a propune și implementa politici publice. Vă sfătuim să delimitați clar anumite zone care ar putea fi incluse într-un astfel de program și să comunicați acest demers prin intermendiul aplicației de sesizări a Primăriei Municipiului Timișoara (sesizari.primariatm.ro). Vă așteptăm cu noi inițiative în următoarea campanie „Timişoara Decide 2024”!