Descriere
Delimitarea zonei și a cartierului în care se dorește implementarea propunerii, se va face în urma evaluărilor și priorităților, în funcție de zonele considerate ”periculoase”, cu risc crescut de accidente pe trecerile de pietoni. Proiectul propune montarea pasarelelor penntru pietoni în zonele cu risc crescut de accidente. Numărul crescut de accidente pe trecerile de pietoni (în special, în cazul copiilor) trebuie combătut prin măsuri speciale iar una dintre opțiuni este propuneea de față, și anume montarea de pasarele din structura metalică și sticlă securizantă. Modul de montare sau construcție va fi în funcție de suprafața pe care trebuie să o acopere. Se propune: - evaluarea trecerilor de pietoni cu risc crescut de accidente auto (în special, bulevardele) - trecerile de pietoni pe distanțe mari (peste 8 m) și zonele în care nu există treceri de pietoni, dar în care sunt construcții/imobile iar traversarea este dificilă (ex.zone de fabrici/imobile).
Justificare
Montarea pasarelelor în zone cu risc crescut de accidente auto: - va scade riscul de accidente pe trecerile de pietoni (în special, în cazul copiilor) - pot ușura tranversarea de pe o parte pe alta a străzii, în zonele în care nu există treceri de pietoni pe distanțe mari(ex.Calea Lugojului – sunt fabrici în zonă iar muncitorii trebuie să meargă distannțe mari pentru a trannversa, de la/spre stația de firobuz nr.11) - ajută la fluxul mașinilor - oferă sigurantă pietonilor Suntem în anul 2023 și este timpul să aducem schimbări, să investim, să îmbunătățim infrastructura orașului, nu doar să ”peticim” sau să așteptăm să se întâmple lucruri grave pentru a acționa. Prevenția face care lucrurile/situațiile să nu aibă un sfârșit tragic.
Valoare estimată și costuri principale
Valoarea estimativă per pasarelă 7000 lei – preț mediu pentru o pasarelă de 18/20 m lungime (structura metalică și sticlă securizată). Valoarea va fi stabilită în funcție de lungime.
Consultarea comunității
Procesul de consultare a comunității s-a bazat pe mediatizarea numărului crescut de accidente petrecute pe trecerile de pietoni, dar și în urma comentariilor din social-media.
Implicare ca inițiator
Mă pot implica în proiect, în calitate de consultant voluntar; pot fi un sprijin în identificarea trecerilor de pietoni cu risc crescut de accidente.
Declinarea răspunderii
Conţinutul acestei propuneri de proiect nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Primăriei Municipiului Timișoara. Întreaga responsabilitate asupra corectitudinii și coerenței informațiilor prezentate revine inițiatorului.
De ce nu este eligibilă propunerea?
Mulțumim, Nicorici Codruț Ionel, pentru propunerea trimisă! Conform regulamentului campaniei de buget participativ „Timișoara Decide”, în urma evaluării eligibilității și a analizei tehnice, financiare și juridice, propunerea dumneavoastră nu va intra în etapa de vot din următorul motiv: - costurile proiectului propus depăşesc bugetul maxim de 500.000 de lei alocat fiecărui proiect . Vă așteptăm cu noi inițiative în următoarea campanie „Timişoara Decide 2024”!