Stema Timișoarei

Primăria
Timișoara

Trotuar si Pista de Biciclete sub podul Mihai Viteazul din zona Dorobantilor

Descriere

Proiectul vizează legarea parcului Uzinei de pista de biciclete și trotuarul de pe splaiul Grivița printr-un trotuar și o pistă de biciclete care să treacă prin spațiul disponibil de sub podul Mihai Viteazul

Justificare

În prezent un pieton sau un biciclist are nevoie să aștepte la 3 rânduri de semafoare pentru a traversa strada Dorobanților și a ajunge de pe splaiul Grivița în Parcul Uzinei. Cu un timp de așteptare chiar și de un minut la culoarea roșie a semaforului traversarea completă poate să dureze chiar și 3 minute pentru o distanță de aproximativ 30 de metri. Construind un trotuar și o pistă de biciclete pe sub pod durata de traversare se reduce la maxim 30 de secunde, iar în plus propunerea prezintă alte beneficii precum: - Accesibilizarea Parcului Uzinei pentru persoanele cu handicap locomotoriu - Continuitatea spațiului de promenadă (trotuarului) de pe malul Begăi - Creșterea siguranței pietonilor prin separarea traficului auto de cel pietonal - Fluidizarea traficului auto prin reducerea traficului pietonal la trecerea de pietoni care intersectează strada Dorobanților

Valoare estimată și costuri principale

Pentru implementarea proiectului este nevoie de: - reamenajarea taluzului de pe malul Begăi pentru a face loc noului trotuar și piste de biciclete. Diferența de nivel nu este una foarte mare (aproximativ 2-3 metri) și estimez că nu este nevoie de consolidări speciale a taluzului (cu zid de sprijin sau piloți forați). Practic tot ce este nevoie pentru această etapă este de un excavator pentru câteva zile care să amenajeze taluzul pentru o pantă redusă. (cost până în 100 000 de lei pentru această etapă) - igienizarea și amenajarea estetică a pilonilor și a tavanului podului. În prezent zona este nesanitară și necesită o intervenție ușoară și ieftină prin care să se igienizeze profesional și să se vopsească podul în zona prin care va trece trotuarul și pista de biciclete (cost până în 30 000 de lei pentru această etapă) - construcția propriu zisă a trotuarului și a pistei de biciclete. Cu o lungime estimativă de 50 de metri și o lățime de 3-3.5 metri construcția nu reprezintă dificultăți tehnice majore (cost aproximativ 200 000 de lei)

Documente

Declinarea răspunderii

Conţinutul acestei propuneri de proiect nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Primăriei Municipiului Timișoara. Întreaga responsabilitate asupra corectitudinii și coerenței informațiilor prezentate revine inițiatorului.

De ce nu este eligibilă propunerea?

Mulțumim, Paul-Mihai Borsu, pentru propunerea trimisă! Conform regulamentului campaniei de buget participativ „Timișoara Decide”, în urma evaluării eligibilității și a analizei tehnice, financiare și juridice, propunerea dumneavoastră nu va intra în etapa de vot din următorul motiv: - Podul Mihai Viteazul este inclus deja într-un proiect de reabilitare. În bugetul aferent anului 2022, este prevăzută întocmirea documentației tehnice necesare lucrărilor, urmând să fie demarată și o intervenție amplă în zonă. Vă așteptăm cu noi inițiative în următoarea campanie „Timişoara Decide 2023”!

Comentarii

Este utilă această pagină?