Stema Timișoarei

Primăria
Timișoara

Indicatoare rutiere aliniate corect

Descriere

Propunerea este foarte simplă și de bun simț. Ca șofer vreau să mă obișnuiesc să găsesc cu privirea semnele de circulație în acelasi loc pe stâlp indiferent unde sunt în oraș. Aici mă refer și la ordinea lor, dacă sunt intersecții în care trebuie afișate 3 semne, aceste 3 semne să respecte acea ordine în tot orașul. Dacă este semn de "cedează" și de "obligatoriu înainte" și se hotărăște că cel de "cedează" stă deasupra și cel de "obligatoriu înainte" este dedesupt această situație să se gasească, la aceeași cotă față de trotuar și în aceeași ordine în tot orașul. La fel și pentru orice alte semne, dacă sunt solitare și se hotărăște că semnul de trecere de pietoni trebuie să stea la 3.5m de trotuar pe stâlp, atunci toate semnele din oraș ce se referă la trecere de pietoni sunt la 3.5m față de cota trotuarului. Implementarea efectivă presupune ca un echipaj de 2-3 oameni cu o scară, o ruletă și cu sculele necesare să reajusteze semnele întocmai după ordinea stabilită și la aceleași cote față de nivelul trotuarului. Pe o perioadă de 24 de luni aceștia vor reuși parcurgerea întregului oraș fără nici un fel de probleme.

Justificare

Este vorba și de siguranța în trafic dar și de nervii șoferilor care nu au de ce în tot felul de situații când ajung într-o intersecție să caute cu privirea ce semne și care spun ce. Poate nu vi se pare important la prima vedere, dar vă rog să mergeți în Anglia sau în SUA sau în țări unde aceste lucruri nu se fac decât respectând întocmai cotele și ordinea lor și o să vedeți cât de ușor și de confortabil este să te orientezi. Ochiul mereu va fi obișnuit că în exact același loc va găsi semnul ce îl ghidează mai departe și ce are de făcut. Consider că fiecare firma ce a lucrat în trecut a pus semnele dupa cum a vrut "Dorel" și că a venit momentul să le punem în ordine.

Valoare estimată și costuri principale

Valoarea estimata este extrem de mică comparativ cu impactul pe care această punere în ordine îl aduce. Estimez costurile la 50.000 LEI + TVA. În cazul în care, amplasarea proiectului și specificațiile acestuia vor suferi modificări față de propunerea inițială, în urma pașilor legali necesari pentru implementare și documentație tehnică detaliată, vom comunica public aceste modificări și justificarea aferentă. Suma finală aprobată și detalierea costurilor vor fi publicate după realizarea documentației aferente implementării fiecărui proiect câștigător, conform legislației în vigoare.

Consultarea comunității

Comunitatea a raspuns în proporție de 100% că iși dorește acest lucru și că este ceva normal .

Implicare ca inițiator

Ca arhitect pot face un studiu asupra regulilor în ceea ce înseamnă comunicarea vizuală a acestor informații (semne de trafic) pe care îl putem folosi ca reper pentru cea mai bună variantă de amplasare a lor. Am realizat și harta transportului public în trecut, o gasiți în fiecare stație de transport.

Documente

Declinarea răspunderii

Conţinutul acestei propuneri de proiect nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Primăriei Municipiului Timișoara. Întreaga responsabilitate asupra corectitudinii și coerenței informațiilor prezentate revine inițiatorului.

Comentarii

Este utilă această pagină?