Descriere
În această intersecție se produc deseori tamponări, unele dintre acestea fiind grave (vezi foto accidente) Este un loc extrem de des folosit pentru întoarcerea de pe un sens pe altul pe Str. Gh. Lazar (U-turn). Se propune montarea de LIMITATOARE DE VITEZĂ (vezi schemă) care să fie adecvate și pentru autobusurile STPT și altele.
Justificare
- numeroasele tamponări care se produc aici, - dificultatea de a ieși dinspre Penny spre Mehala Scopul acestui proiect NU este anularea punctului respectiv de intoarcere, deoarece este unul deosebit de util. Scopul acestui proiect este REDUCEREA VITEZEI si sporirea siguranței in trafic la întoarcere / schimbare de direcție.
Valoare estimată și costuri principale
2800 lei - element limitator viteză: 2 sensuri x 7m x 200 lei 400 lei - capac limitator viteză: 2 sensuri x 2 capace x 100 lei 2000 lei - servicii instalare limitatoare 3000 lei - diverși indicatori de atenționare 3000 lei - marcaj luminos de atenționare, vopsit pe carosabil 2000 lei - servicii vopsire carosabil _____________ 9600 lei (https://www.dnctrafic.ro/trafic/limitator/limitator-de-viteza-lat-90cm)
Consultarea comunității
M-am consultat cu numeroși vecini din bloc, mai ales cei care au geamuri spre Gh. Lazăr și sunt martori la situațiile periculoase și accidentele produse în intersecția respectivă.
Implicare ca inițiator
Să promovez și să încurajez prudența la volan, toleranța și răbdarea la orele de vârf.
Documente
Declinarea răspunderii
Conţinutul acestei propuneri de proiect nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Primăriei Municipiului Timișoara. Întreaga responsabilitate asupra corectitudinii și coerenței informațiilor prezentate revine inițiatorului.
De ce nu este eligibilă propunerea?
Mulțumim, Viktoria Cimerovici, pentru propunerea trimisă! Conform regulamentului campaniei de buget participativ "Timișoara Decide", în urma evaluării eligibilității și a analizezi tehnice, financiare și juridice, propunerea dvs nu va putea intra în etapa de vot din următoarele motive: - strada Gheorghe Lazăr este inclusă într-un proiect de modernizare și fluidizare a traficului care vizează zona în ansamblu. De aceea nu putem momentan face intervenții punctuale pe această arteră. În urma acestei inițiative se va decide și soluția tehnică pentru problema semnalată de dvs. - specialiștii în domeniu recomandă a nu fi instalate limitatoare de viteză pe arterele pe care circulă mijloace de transport în comun. Vă mai așteptăm și cu alte propuneri pentru următoarea sesiune de bugetare participativă.
Comentarii
Mulțumim pentru propunerea trimisă. Te rugăm marchează pe hartă zona la care faci referire în propunere. Harta permite definire unui perimetru, a unui punct sau a unei linii.
limitatorele de viteza sunt o posibila solutie, dar nu sunt ieftine si trebuie montate/demontate, cu costurile aferente. as vedea mult mai logic/ieftin interzicerea manevrei de intoarcere in puctul respectiv.
Leandro, cum subliniam in proiect, e un punct de intoarcere foarte util. Renuntarea la el va crea probleme in intersectia mare (Gh Lazar cu Circumvalatiunii). Undeva trebuie sa intorci de pe un sens pe altul si in prezent exista 2: cea din titlul proiectulu si cea de la fosta statie de taxi, inainte de Cetatii. Da, limitatoarele vin cu propriile complicatii. Atunci construirea de zona inaltata de trecere, precum s-a amenajat pe Str. Brandusei in fata la Generala 24.
Sunt 100% de acord cu Leandro. Iesirea de la Penny ar trebui sa se faca obligatoriu la dreapta. Pentru ca intoarcerea spre Mehala se poate face foarte usor la semaforul aflat la circa 100m. Dar marea majoritate a soferilor sunt mult prea comozi ... iar intersectia Gh.Lazar/Circumvalatiunii nu se va aglomera excesiv - sa fim seriosi - cam ce trafic exista la iesirea de la Penny?
Ramon, old friend, sa faci U-turn intr-o intersectie mare nu e nici interzis, nici imposibil, dar sigur va incetini traficul in intersectia Gh Lazar - Circumv care deja este supra-aglomerata. Pe langa ca la orele de varf, chiar daca ai trecut pe verde, risti deseori sa ramai ”dop” in intersectie pentru ca nu reusesti sa treci pe cealalta parte a sa, cei care fac U-turn incetinesc si mai mult traficul spre stanga. Tocmai pentru ca traficul dinspre Penny spre Mehala nu e foarte intens, o reducere a vitezei (care oricum e necesara pe Gh Lazar) le va permite masinilor care vin dinspre Penny pe langa spalatoria auto sa se incadreze mai usor pe Gh Lazar, sens Mehala. Sustin in continuare mentinerea intersectiei respective cu aceleasi permisiuni, dar cu masuri de siguranta sporite.
Initiativa este superba! Stau pe Timis, si ca solutie eu as propune sa fie un sens giratoriu. Astfel ar fi rezolvat atat iesirea dinspre spalatorie/Penny spre Mehala, cat si intrarea la spalatorie de pe Gh.Lazar. Restrictionarea nu este o solutie, fiindca se aglomereaza intersectia de Gh.Lazar/Circumvalatiunii (care si asa este suficient de aglomerat). Plus, intoarcerea este necesara, si fara nu se poate intra pe Teiului dinspre Mehala. Sensul giratoriu ar rezolva toate aceste probleme! Parerea mea :).
Emeric, multumesc pentru sprijin :) SENSUL GIRATORIU a fost ideea initiala pentru ca mi se pare ca ar rezolva toate problemele. Din pacate, consultandu-ma cu cetateni cu simt ingineresc, mi-au spus ca e prea putin spatiu - desi in Timisoara exista cateva mini-sensuri giratorii functionale (pe Str. A. P. Podeanu, de exemplu, in zona Baza2 si Stadion Paltinisanu). Daca solutia de sens giratoriu e realizabila/construibila/amenajabila, o sustin cu toata convingerea.