Descriere
1. Dat fiind bugetul proiectului, personal, cred că cea mai importantă primă acțiune pentru pistele de biciclete este eliminarea bordurilor înalte de la trecerile de pietoni sau intersecțiile străzilor prin aducerea lor la același nivel. Planuri pentru următorii ani: 2. Aducerea la același nivel a gurilor de canal 3. Instalarea de stâlpișori care să blocheze accesul auto pe piste Cum arată o pistă de bicicletă de calitate? Bine asfaltată, îngrijită, marcată și de preferat delimitată de traficul pietonal și auto. De asemenea, asigurarea ambelor sensuri de mers și creșterea priorității la semafoarele întâlnite pe traseu. Turnarea betonului la un unghi de urcare în siguranță 20 ° (de preferat) Marcarea corespunzătoare a lucrărilor până la uscarea betonului. Dat fiind bugetul proiectului, personal, cred că cea mai importantă primă acțiune pentru pistele de biciclete este eliminarea bordurilor înalte de la trecerile de pietoni sau întersecțiile străzilor prin aducerea lor la același nivel (70% din buget și 30% din buget pentru remarcarea prin vopsea). Pistele de biciclete aflate pe axele majore ale orașului și anume cele care leagă Nord - Sud (cele două mall-uri) și Vest - Est. Un reprezentant al primăriei va parcurge traseele menționate și va marca pe hartă prin coordonate GPS precise locațiile exacte care necesită lucrări. Folosirea bugetului pentru a soluționa cât mai multe din probleme. Personal, cred că se pot rezolva foarte multe dintre pistele de biciclete din arterele importante din Timișoara.
Justificare
Aceasă soluție ar duce la un trafic mai mare, mai confortabil și mai rapid pentru bicicliști și cei cu trotinete. De asemenea ar duce la mai puțin probleme tehnice a vehiculelor (ex. pană de cauciuc)
Valoare estimată și costuri principale
Buget maxim alocat 400.000 lei TVA inclus În cazul în care, amplasarea proiectului și specificațiile acestuia vor suferi modificări față de propunerea inițială, în urma pașilor legali necesari pentru implementare și documentație tehnică detaliată, vom comunica public aceste modificări și justificarea aferentă. Suma finală aprobată și detalierea costurilor vor fi publicate după realizarea documentației aferente implementării fiecărui proiect câștigător, conform legislației în vigoare.
Declinarea răspunderii
Conţinutul acestei propuneri de proiect nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Primăriei Municipiului Timișoara. Întreaga responsabilitate asupra corectitudinii și coerenței informațiilor prezentate revine inițiatorului.
Actualizări
Lucrările de amenajare de pe Bd. Eroilor privind îmbunătățirea calității pistelor de biciclete au fost finalizate. Două intersecții au fost supraînălțate, iar în alte patru zone de traversare s-a realizat adaptarea traseului prin coborârea bordurilor la nivelul asfaltului.
Lucrările de amenajare de pe Bd. Eroilor privind îmbunătățirea calității pistelor de biciclete sunt în curs de finalizare, urmând să se mai facă marcarea traseului. Două intersecții au fost supraînălțate, iar în alte patru zone de traversare s-a realizat adaptarea traseului prin coborârea bordurilor la nivelul asfaltului.
Au fost realizate în anul 2023, o parte din supraînălțările trecerilor de pietoni și a pistei de cicliști de pe Bd. Eroilor. Urmează în următoarea perioadă finalizarea lucrărilor pe restul tronasoanelor de pe Bd. Eroilor.
Au fost demarate lucrările pe Bulevardul Eroilor de la Tisa, tronsonul cuprins între Aleea FC Ripensia și strada Ștefan Cel Mare.
Se așteaptă avizele finale necesare demarării lucrărilor
Au fost stabilite zonele de intervenție (Bdul Eroilor de la Tisa, tronsonul cuprins între Aleea FC Ripensia și strada Ștefan Cel Mare) și soluția tehnică (ridicarea trecerilor de pietoni, respectiv coborârea bordurilor, plus lucrări de întreținere a trecerilor de pietoni/culoarului pentru biciclete).
Proiectul a fost inclus în graficul de lucrări al SDM, urmând a fi finalizate ultimele aspectele care țin de documentații și avize.
Au fost organizate consultări împreună cu inițiatorul acestui proiect alături de membrii ai societății civile co-interesați în proiectul de îmbunătățire a pistelor de biciclete.
Au fost propuse mai multe posibile zonele de intervenție (în apropierea școlilor, intersecția Calea Martirilor cu strada Mareșal Ctin Prezan, bdul Take Ionescu, strada Pestalozzi, intersecția Calea Sever Bocu cu II de la Brad, strada Ștefan cel Mare intersecția cu Ștefan Octavian Iosif, strada Alpiniștilor cu strada Orăștie, Bdul Eroilor de la Tisa, strada Cluj).
Urmează o analiză în teren a zonelor propuse și stabilirea zonelor de intervenție în limita bugetului de 400000 lei TVA inclus.
Comentarii
Cu cât propunerea este mai specifică cu atât cresc șansele ca proiectul final să corespundă cât mai bine cu nevoile comunității. De aceea, te rugăm nominalizează un traseu de biciclete unde ar putea fi aplicată propunerea aceasta.
Stalpisori nu sunt o solutie fiabila, sporesc periculositatea pistei, aplicati deja in trecut au cauzat diferite acidente. pentru masinile parcate exista politia comunitara
Mi-as dori sa vad niste proiecte ce includ piste de biciclete ca cea de pe Eneas si pentru zona de nord a orasului ( Lipovei, Aradului) Multumesc!
Pista de biciclete de pe podul din Maria (podul de langa palatul apelor), prezintă o schimbare de nivel chiar pe axul pistei ceea ce cauzeaza in mod repetat accidente. Anomalia este pe partea dreaptă pe directia Maria-Catedrala.
Faceti piste de biciclete pe sosea (asa cum este in calea martirilor si str. Paris, etc), nu trasat cu vopsea pe trotoare si pline de gropi, canale, si mai ales cu borduri !!! (cred ca iau ciocanul si sparg toate bordurile )etc Sa fie piste pentru ce sunt destinate,practicabile, nu doar sa faceti cat mai multi km sa raportati nu stiu unde ca sunt foarte multi km de piste, cand de fapt ele nu se pot folosi ! Pista de biciclete Timisoara-Sag ar trebui.....
Refaceti pistele de biciclete de pe trotuar pe bulevardul Liviu Rebreanu, de la Spitalul Judetean la sensul AEM pe ambele sensuri! Este un traseu foarte circulat de catre biciclisti, iar pistele sunt ingrozitoare: dalele sunt extrem de inconfortabile, borduri, trotuar spart, etc. Sau faceti- le pe carosabil, doar faceti ceva pt ca se circula ingrozitor!
Cred ar fi o idee buna si realizarea unor piste de biciclete in zona stadionului/ripnesia unde momentant este cam imposibil de mers cu bicicleta avand in vedere ca trotuarele sunt de 1 metru si un pic latime iar fluxul de pieteoni si biciclisti este unul destul de mare.
Cred ca ar fi o idee foarte buna si apreciata sa faceti o pista de biciclete Timisoara Torontalului - Parcul industrial si tehnologic aflat la km 5.7. Exista trafic cu biciclete dar este periculos si incetineste si traficul rutier.
Este, în general, nevoie să fie făcută o trecere decentă de pe carosabil pe trotoar, fără borduri pe care trebuie să urci. (Am avut și un accident din cauza că nu am putut să urc bordura la timp, și cred că nu sunt singura). Pista pe malul Begăi, vizavi de Univ. de Vest, în spatele teraselor este oribilă. Înțeleg că rădăcinile copacilor au ridicat betonul, dar mi-e greu să înțeleg că nu se poate face nimic.
E necesară demantelarea bordurilor în dreptul intersecției pistelor de biciclete cu străzile, întrucât lucrarea nu are făcute trecerile line pe Blv. Pestalozzi. Deasemeni, in capătul pistei spre Fabrica de Bere nu este o zona de coborâre pe carosabil prevăzută cu rampă, deși ar fi trebuit și asta făcută, ca o consecință logică a terminării ei pe trotuar.
Despre proiectul Bicicleta, mijloc de transport eficient al Roxanei Serbanoiu ce se mai aude? Au trecut 11 ani deja. https://www.opiniatimisoarei.ro/o-tanara-arhitecta-din-timisoara-le-da-lectii-specialistilor-din-primarie-a-facut-harta-ideala-a-pistelor-de-biciclete-foto/16/07/2013