Stema Timișoarei

Primăria
Timișoara

Îmbunătățirea calității pistelor de biciclete (cele mai des folosite)

Descriere

1. Dat fiind bugetul proiectului, personal, cred că cea mai importantă primă acțiune pentru pistele de biciclete este eliminarea bordurilor înalte de la trecerile de pietoni sau intersecțiile străzilor prin aducerea lor la același nivel. Planuri pentru următorii ani: 2. Aducerea la același nivel a gurilor de canal 3. Instalarea de stâlpișori care să blocheze accesul auto pe piste Cum arată o pistă de bicicletă de calitate? Bine asfaltată, îngrijită, marcată și de preferat delimitată de traficul pietonal și auto. De asemenea, asigurarea ambelor sensuri de mers și creșterea priorității la semafoarele întâlnite pe traseu. Turnarea betonului la un unghi de urcare în siguranță 20 ° (de preferat) Marcarea corespunzătoare a lucrărilor până la uscarea betonului. Dat fiind bugetul proiectului, personal, cred că cea mai importantă primă acțiune pentru pistele de biciclete este eliminarea bordurilor înalte de la trecerile de pietoni sau întersecțiile străzilor prin aducerea lor la același nivel (70% din buget și 30% din buget pentru remarcarea prin vopsea). Pistele de biciclete aflate pe axele majore ale orașului și anume cele care leagă Nord - Sud (cele două mall-uri) și Vest - Est. Un reprezentant al primăriei va parcurge traseele menționate și va marca pe hartă prin coordonate GPS precise locațiile exacte care necesită lucrări. Folosirea bugetului pentru a soluționa cât mai multe din probleme. Personal, cred că se pot rezolva foarte multe dintre pistele de biciclete din arterele importante din Timișoara.

Justificare

Aceasă soluție ar duce la un trafic mai mare, mai confortabil și mai rapid pentru bicicliști și cei cu trotinete. De asemenea ar duce la mai puțin probleme tehnice a vehiculelor (ex. pană de cauciuc)

Valoare estimată și costuri principale

Buget maxim alocat 400.000 lei TVA inclus În cazul în care, amplasarea proiectului și specificațiile acestuia vor suferi modificări față de propunerea inițială, în urma pașilor legali necesari pentru implementare și documentație tehnică detaliată, vom comunica public aceste modificări și justificarea aferentă. Suma finală aprobată și detalierea costurilor vor fi publicate după realizarea documentației aferente implementării fiecărui proiect câștigător, conform legislației în vigoare.

Actualizări

31.10.2022 Primăria Timișoara

Au fost stabilite zonele de intervenție (Bdul Eroilor de la Tisa, tronsonul cuprins între Aleea FC Ripensia și strada Ștefan Cel Mare) și soluția tehnică (ridicarea trecerilor de pietoni, respectiv coborârea bordurilor, plus lucrări de întreținere a trecerilor de pietoni/culoarului pentru biciclete).

Proiectul a fost inclus în graficul de lucrări al SDM, urmând a fi finalizate ultimele aspectele care țin de documentații și avize.

22.08.2022 Primăria Timișoara

Au fost organizate consultări împreună cu inițiatorul acestui proiect alături de membrii ai societății civile co-interesați în proiectul de îmbunătățire a pistelor de biciclete.

Au fost propuse mai multe posibile zonele de intervenție (în apropierea școlilor, intersecția Calea Martirilor cu strada Mareșal Ctin Prezan, bdul Take Ionescu, strada Pestalozzi, intersecția Calea Sever Bocu cu II de la Brad, strada Ștefan cel Mare intersecția cu Ștefan Octavian Iosif, strada Alpiniștilor cu strada Orăștie, Bdul Eroilor de la Tisa, strada Cluj).

Urmează o analiză în teren a zonelor propuse și stabilirea zonelor de intervenție în limita bugetului de 400000 lei TVA inclus.

Comentarii

Este utilă această pagină?