Descriere
Proiectul nostru propune crearea unui dome gonflabil interactiv, un spațiu unde lecțiile nu mai sunt doar teorie, ci devin experiențe vii. Dome-ul este conceput pentru aproximativ 30 de elevi și este în special dedicat celor care întâmpină dificultăți în învățare: cei cu probleme de percepție a culorilor, cei care nu pot își pot imagina concepte abstracte fără ajutor vizual sau cei care își pierd ușor atenția asupra unei activități. În interior, elevii nu doar urmăresc lecțiile, ci se aventurează în ele. Videoproiectorul proiectează imagini complexe pe suprafața dome-ului, iar cei care doresc pot folosi ochelari VR pentru o experiență și mai profundă. Elevii se așază confortabil pe bean bags și se implică activ, descoperind conceptele prin imagini, sunet și videoclipuri. Fiecare lecție devine astfel o aventură vizuală, iar elevii pot descoperi lumi noi chiar la școală. Proiectul include toate elementele necesare pentru a fi complet: un dome gonflabil sigur și ușor de instalat, spațiu suficient pentru clasele de elevi și un mediu confortabil. Videoproiectorul și ochelarii VR permit elevilor să vizualizeze concepte complexe într-un mod accesibil și captivant. Dome-ul poate fi folosit pentru diverse materii, adaptând conținutul prin intermediul unui laptop, astfel încât elevii să înțeleagă mai ușor conceptele predate și să fie mai atrași să învețe . Astfel, dome-ul nu este doar un spațiu educațional, ci o aventură interactivă, unde elevii trăiesc lecțiile și descoperă informația prin experiență lor directă. Fiecare moment petrecut aici devine o lecție vie, oferind un echilibru perfect între claritatea informațiilor și emoția descoperirii.
Justificare
În fiecare zi, în sălile de clasă, sunt elevi care se străduiesc să înțeleagă ceea ce li se predă, dar uneori metodele tradiționale nu sunt suficiente. Mulți dintre noi nu reușim să înțelegem complet un desen de pe tablă la biologie, fiind probabil prea detaliat și ajungem să îl învățăm mecanic nu logic, nu ne putem imagina cum are loc un fenomen geografic doar din câteva poze, fiind o materie complexă care are nevoie de explicații la fiecare pas, sau nu putem vizualiza clar cum se calculează diagonala unui cub, ne este greu să vedem în spațiu și acest lucru ne îngreunează învățatul pentru examen. Aici intervine aceast pavilion, un spațiu special, o cameră tip balon, care prin proiecții video și imagini 360° le poate deschide ochii elevilor. În loc să învățăm doar teoretic, putem experimenta vizual conceptele, putem vedea, înțelege și simți ceea ce ni se explică. În Colegiul Național „C. D. Loga” există mulți elevi talentați și muncitori, dar nu toți pot învăța la fel. Unii înțeleg mai bine prin imagini, alții prin experiență directă. Această sală oferă o nouă metodă de predare, care îi ajută pe toți să se apropie de cunoaștere în moduri potrivite pentru ei. La urma urmei, nu este cea mai mare dorință a unui profesor ca elevul să învețe chiar din timpul orei? Impactul proiectului asupra elevilor ar fi unul semnificativ. Într-o astfel de sală, învățarea devine mult mai ușoară și mai captivantă. Un elev poate înțelege mai bine istoria dacă se simte ca și cum ar fi pe front, geografia devine fascinantă dacă te afli într-o drumeție virtuală prin munți, iar biologia devine mult mai clară atunci când poți vedea corpul uman în totalitate și în mișcare. Totul ar părea ca un film, iar atenția elevilor ar fi mult mai mare. În plus, dorința de a înțelege și de a descoperi lucruri noi ar crește natural. Astfel, lecțiile nu mai sunt doar simple explicații, ci experiențe care te fac să vezi, să simți și să înțelegi materia cu adevărat.
Valoare estimată și costuri principale
După ce am realizat o cercetare pe site-uri precum eMAG, IKEA și Ubuy.ro, am stabilit următoarele costuri principale pentru implementarea proiectului: - Dome gonflabil Sayok (500L x500l x320h cm) - 10.200 RON - Videoproiector Optoma ZH520 -10.300 RON - Trepied pentru videoproiector - 170 RON - Cablu prelungitor cu întrerupător 10m,5 x priză - 70 RON - Cablu HDMI - 50 RON - 12 Bean bags - 3312 RON - Laptop Acer- 1500 RON - Geanta Videoproiector Optoma-190 RON - Boxă portabilă- 150 RON - Ochelari VR - oferite de către școală TOTAL: 25.942 RON
Consultarea comunității
Elevii școlii au fost implicați activ încă din faza de identificare a nevoilor. Echipa noastră a discutat cu colegii, atât din clasele de liceu cât şi din cele de gimnaziu, am realizat mici sondaje și am ascultat părerile lor despre metodele de predare actuale, pentru a înțelege ce dificultăți întâmpină la învățarea unor materii precum biologia, geografia sau matematica. Feedback-ul lor a fost esențial pentru a valida ideea proiectului: majoritatea au spus că ar fi mult mai ușor și mai interesant să înțeleagă lecțiile dacă ar putea vedea fenomenele, structurile sau conceptele în mod vizual și interactiv, într-un spațiu dedicat. Elevii implicați în validarea nevoilor și a soluției proiectului: 1. Szabo Andreea, elevă în clasa a-XI a 2. Bica Alexandra Maria, elevă în clasa a-XI a, persoana ce întâmpină probleme în vizualizarea culorilor 3. Ursu Matei Grațian, elev în clasa a-VIII a 4. Szabo Ștefan, elev în clasa a-IX a 5. Dragomir Petra, elevă în clasa a-XI a Proiectul este susținut nu doar de echipa inițiatoare, ci și de unii profesori ai școlii care văd beneficiile unei astfel de metode de predare, fiind sprijinit în mod special de doi dintre profesorii de geografie ai liceului. În acest fel, propunerea are suport atât la nivel de elevi, cât și la nivel instituțional.
Implicare ca inițiator
Ca inițiatoare a proiectului, voi fi implicată activ în derularea lui, verificând ca acesta este accesibil și eficient pentru toți elevii. Fiind eu însămi elevă care suferă de discromatopsie, voi monitoriza modul în care sunt prezentate informațiile, astfel încât lecțiile să poată fi înțelese atât vizual, cât și prin claritatea și calitatea imaginilor. Astfel, mă voi asigura că imaginile și culorile folosite sunt clare, nu doar pentru mine, ci pentru toți elevii care ar putea avea dificultăți similare.
Documente
Declinarea răspunderii
Conţinutul acestei propuneri de proiect nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Primăriei Municipiului Timișoara. Întreaga responsabilitate asupra corectitudinii și coerenței informațiilor prezentate revine inițiatorului.
