Stema Timișoarei

Primăria
Timișoara

Descriere

Echipa noastră propune crearea unei aplicații digitale complexe pentru școala noastră, CNB Digital School, alcătuită din două interfețe conectate: o bibliotecă digitală accesibilă elevilor și profesorilor și o aplicație care sintetizează cu tot ce se întâmplă în viața. Biblioteca clasică rămâne valoroasă, dar mulți elevi preferă să găsească materiale online și să le acceseze de oriunde. În plus, comunicarea internă din școală e fragmentată: afișe, grupuri separate, mailuri ratate. Proiectul nostru conectează aceste nevoi printr-o metodă unică care economisește timp, crește implicarea elevilor și sprijină profesorii. Bugetul este împărțit în mai multe secțiuni.O parte importantă a finanțării este destinată echipamentelor digitale. Vor fi achiziționate 15 eBook-uri, pentru a facilita accesul elevilor la cât mai multe cărți electronice pe care le vom descărca. În plus,vom implementa un sistem de împrumut al cărților digitale pe o perioadă de 72 de ore. Pentru buna funcționare a bibliotecii digitale, sunt necesare un calculator și un monitor de administrare. Pentru a stimula implicarea și motivația elevilor, proiectul va oferi lunar, timp de 60 de luni școlare, câte un premiu achiziționat din buget pentru cel mai cititor elev al școlii. Desemnarea premiului va fi făcută ținând cont de perioada de împrumut a cărților și a eBook-urilor, dar și de timpul petrecut de fiecare elev în bibliotecă. Aceste date vor fi monitorizare de către doamna bibliotecară, care va consemna în baza de date a calculatorului aceste perioade. Elevul câștigător va putea alege unul dintre următoarele premii: o cafea din partea celor de la Ted’s Coffee, o masă la cantina școlii sau o carte. De asemenea, câștigătorul va fi anunțat în aplicație la finalul fiecărei luni. Pentru promovarea proiectului, ne-am creat o pagină de Instagram, numită @cnb.digital.school, unde vom posta constant diferite anunțuri legate de proiect. Cu toate acestea, ne vor trebui și niște afișe cu un cod QR pe care le vom pune prin școală pentru a conduce elevii direct către aplicație. Programarea aplicației va fi realizată de voluntari și de profesorii școlii va consta în achiziționarea unui template și a unei licențe, dar și a unor costuri de personalizare și de mentenanță. Pentru a verifica și lansa aplicația, dar și a corecta eventualele greșeli, am integrat în buget costurile de testare și lansare. În prezent, avem câțiva voluntari din partea echipei de robotică a școlii, dar dacă proiectul va necesita mai mult sprijin vom căuta programatori din echipele de robotică ale altor școli. După cum am precizat anterior, aplicația va avea două interfețe. Prima interfață se va ocupa de disponibilitatea cărților în bibliotecă, anunțuri legate de bibliotecă, anunțuri pentru pasionații de lectură și anunțuri legate de premiul lunar pentru cel mai cititor elev. A doua interfață se va ocupa de anunțurile și noutățile din restul școlii, voluntariate, materiale postate de profesori la care elevii pot avea acces (opțional putem limita accesul materialelor doar pentru elevii unor clase), revista școlii, meniul de la cantină etc. Prin această aplicație ne dorim să centralizăm toate informațiile de interes pentru toată comunitatea școlii. Postările și actualizările în aplicație vor fi făcute de către echipa de implementare a proiectului, dar, pe termen lung, ne-am gândit la recrutarea anuală a unor voluntari dispuși să se ocupe de aceste sarcini.

Justificare

În ochii noștri, proiectul răspunde nevoii de modernizare a bibliotecii, dar și a modului în care instituția școlii comunică cu elevii. Punerea la dispoziție a resurselor digitale de comunicare va crea elevi bine informați, care se vor implica mai mult în bunăstrarea și gestionarea activităților școlare. Modernizarea bibliotecii va avea ca urmare frecventarea acesteia de către elevi, nu doar ca spațiu de citit, ci și social. Atmosfera primitoare și aparatura modernă vor conduce către un spațiu inedit lecturii, scrierii de proiecte și socializare.

Valoare estimată și costuri principale

Template și licență - 800 lei Adaptare și personalizare - 8000-10000 lei Testare și lansare - 2000 lei Costuri de întreținere lunară - 2400 lei Afișe - 500 lei Premiul lunar (o cafea la Ted’s Coffee, o carte sau o masa la cantina școlii) - 2400 lei Calculator - 4746 lei Monitor - 458 lei eBook-uri Kindle - 10500

Consultarea comunității

Din relatările multor elevi, activități precum voluntariatele, cluburile școlare și cititul sunt date la o parte, nu din nepăsare, ci din lipsa de informare. În liceu, mulți elevi nou veniți nu își găsesc un cerc social axat pe pasiunile lor (ex. informatică și robotică, dezbatere, etc.), fapt care este îngrijorător, deoarece sentimentul de apartenență întărește stima de sine și ajută la adaptarea elevului în școală. Pe lângă problema accesului la informații, altă problemă ce se manifestă la nivel școlar este lipsa frecventării bibliotecii. După o discuție cu doamna bibliotecară, s-a ajuns la concluzia că tot mai puțini copii vizitează biblioteca, iar pe măsură ce ne uităm la clase mai mari, constatăm că, copiii vin mai rar la bibliotecă când cresc. În acest sens, împreună cu alți colegi, am decis să luăm atitudine față de această probleme, aducând accesul la informațiile privind școala la un click distanță. Prin aplicația CNB Digital School, elevul va avea acces la informații precum evenimente desfășurate în școală, înscrieri și descrieri pentru cluburile școlare, materiale pregătite de fiecare profesor pentru elevii săi, disponibilitatea cărților din biblioteca școlii, și multe altele.

Implicare ca inițiator

Drept inițiator am participat la dezvoltarea ideii și am discutat cu colegii despre ce și-ar dorii să conțină acest proiect.Am venit cu ideea aceasta pentru face școala mai digitalizata și mai ușor de organizat. Simt că avem nevoie de o școală mai conectată la nevoile elevilor.M-am implicat cu propuneri pentru ce ar trebui să aibă bibliotecă digitală și ce schimbări va avea aceasta în școală, determinarea copiilor să citească mai mult prin intermediul tehnologiei .De asemenea învățarea ar fi mai ușoară, iar aplicația ne-ar ajuta să ne organizăm mai bine cu activitățile școlii. Pe termen lung, voi ajuta la dezvoltarea proiectului prin actualizarea constantă a informațiilor introduse în aplicație, dar și prin promovarea acestuia.

Documente

Declinarea răspunderii

Conţinutul acestei propuneri de proiect nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Primăriei Municipiului Timișoara. Întreaga responsabilitate asupra corectitudinii și coerenței informațiilor prezentate revine inițiatorului.

Comentarii

Este utilă această pagină?