Descriere
Lumea în care trăim este într-o continuă schimbare, cere cetăţenilor să fie capabili să se descurce în diferite situaţii care implică comunicarea cu oameni din altă ţară. Pe lângă acest aspect trebuie menţionat că dezvoltarea competenţelor de bază într-o limbă străină sunt necesare deoarece mulţi colegi aleg să urmeze o facultate într-o limbă străină sau să dobândească experienţă de lucru în străinătate, deci au nevoie atât să înţeleagă cât şi să vorbească fluent limba străină. Însă sala ne ajută să avem mai multă încredere în noi înșine ,deoarece unor elevi le este dificil să vorbească în fața altora. Este util pentru că dezvoltă în același timp competența înțelegerii textului audiat și scris. Colegi mei au spus că le ar plăcea mai mult să învețe în acest mod decât utilizând metodele clasice. Unii colegi chiar au menționat că această sală ar fi utilă și la alte materii, nu doar la limbi străine. Ideea mi-a venit personal după ce am citit seria de cărți scrise de Leiner Laura intitulată ”Szent Johanna Gimi”. Aici este descrisă o școală în care se pune mare accent în predarea limbilor străine și aici este descrisă o sală lingvistică ca aceasta pe care o propunem. Prin această inovație, colegii noștri și-ar putea da seama mai ușor dacă au talent lingvistic, dacă le place să studieze limba sau nu, astfel, ajutându-i în formarea planului lor de viitor. Această sală ar contribui la angajarea elevilor în sarcină, i-ar ajuta să se concentreze mai mult timp, dându-le posibilitatea să schimbe activitatea/tipul de exerciții mai rapid. Astfel, elevii care au nevoie de ajutor ar putea beneficia de sprijinul profesorului un timp mai îndelungat.
Justificare
Mai mulți elevi și-au exprimat dorința de a avea o experiență similară la ora de limbi străine cu cea a unei vizite într-o țară străină. Ei își doresc să învețe în contexte de comunicare reale, îmbogățindu-și vocabularul utilizând exerciții inspirate din situații de comunicare cotidiene/reale. Ceea ce privește exercițiile de gramatică, generația noastră dorește feedback imediat, elevii doresc să lucreze și să se dezvolte singuri, nu mai vor să depindă de profesor pentru a-l corecta în lucruri mărunte, care pot fi corectate și de inteligența artificială. Acest proiect este important, deoarece elevii ar avea rezultate mai bune la bacalaureat şi concursuri şcolare la limbi străine. Elevii ar putea învăţa limba străină în ritm propriu, profesorii le-ar putea da exerciţii potrivite nivelului lor. Elevii ar putea să-şi dezvolte toate cele 4 competenţe care se cer la bacalaureat. În cazul exerciţiilor de ascultare, elevii nu ar fi deranjaţi de zgomotul din jur datorită căştilor. Părerea noastră este că, e important să avem o sală a noastră unde putem să facem ore în plus pentru limbile străine (engleza, română-mai ales cei care doresc performanță). În sala respectivă avem nevoie de căști auditive pentru că este mai ușor să redăm videoclipurile, să le ascultăm din nou. Profesorii pot lucra cu mai mulți elevi deodată.
Valoare estimată și costuri principale
Licensă de windows 1875 router 620 28x laptopuri 34.000 7x masă,28x scaun-total 6.265 dulap depozitare şi încărcare laptopuri 2020 28x caşti 5174
Consultarea comunității
Am aplicat chestionare colegilor, am întrebat profesorii şi conducerea şcolii şi reprezentanţii comunităţii (părinţi, preot-spiritual) şi toţi au spus că este o nevoie reală a noastră, a elevilor liceului. Colegii implicaţi ne-au ajutat să dezvoltăm ideea, să căutăm oferte mai bune, mai accesibile, mai variate şi să adăugăm materiale noi în sală. Preoţii au spus că este deosebit de important ca un tânăr catolic să înveţe limbi străine, deoarece întâlnirile de tineret implică alţi oameni care nu vorbesc limba lor maternă, deci au nevoie să vorbească mai multe limbi. Întreaga comunitate catolică este de acord cu cele menționate mai sus, deoarece consideră important ca tinerii să primească o educație de calitate, conformă cerințelor lumii actuale la școală. Comunitatea catolică internațională-profesorii și preoții școlilor piariste susțin că educația din școala catolică ar trebui să fie de calitate înaltă, deoarece copiii trebuie să se dezvolte atât intelectual cât și moral pentru a face față cerințelor societății. Aceștia consideră important ca elevii școlilor cu trecut piarist să poată comunica, deci învățarea limbilor străine este un factor cheie.
Implicare ca inițiator
Doresc să particip în următorul mod la acest proiect: îl voi ajuta, împreună cu echipa mea, pe domnul de întreținere să aducă obiectele pe care le am comandat de la curier din curte în sală, numim împreună un resposabil de sală care are grijă de sală, de integritatea obiectelor. Pe lângă aceste aspecte vom face cunoscut faptul că avem o astfel de sală astfel încât să atragem cât mai mulți elevi doritori de performanță în școala noastră.
Documente
Declinarea răspunderii
Conţinutul acestei propuneri de proiect nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Primăriei Municipiului Timișoara. Întreaga responsabilitate asupra corectitudinii și coerenței informațiilor prezentate revine inițiatorului.
