Stema Timișoarei

Primăria
Timișoara

Zona Soarelui-Județean/ Stații de transport în comun, montare refugii

Descriere

Proiectul constă în achiziționarea și montarea de refugii în stațiile de transport în comun, respectând niște minime cerințe de confort pe timp de ploaie și caniculă, în special: 1. O mărime rezonabilă a copertinei a.î. să protejeze la ploaie măcar la fel cât cele mai mari umbrele de mână, care ajung la 130 cm diametru (există foarte multe stații actuale în timișoara cu copertine mai mici de 1m pe latura mică). 2. Să facă umbră solidă pe toată suprafața protejată, să blocheze toată radiația solară, să fie copertine opace, nu translucide (nu plexiglas simplu!).

Justificare

Există stații complet lipsite de refugiu pentru călători și folosite preferențial ca puncte de plecare (la început de traseu), de ex. stația de E2 de pe str. Venus pe direcția către Sudului. Există o multitudine de stații cu refugii grav subdimensionate, cu copertine mai mici decât o umbrelă de 130cm (nu protejează adecvat la ploaie) și translucide (nu protejează adecvat la caniculă). Drept beneficii se numără bineînțeles creşterea confortului călătorilor care n-au de ales decât să folosească tot timpul transportul în comun, şi creşterea atractivităţii transportului în comun pentru cei care încă nu-l folosesc, în speranţa a noi câştiguri în reducerea emisiilor şi chiar a căldurii suplimentare produse de traficul auto pe timpul verii. Propuneri: Cel puțin 4 stații de la Venus spre spit.Județean fără nici un fel de refugiu pentru călători care necesită prioritar aceste spații de protecție, mai ales că sunt frecvent și copii, fiind Șc.Gen.30 în zonă Constatând preţul real la care se pot monta staţii noi, ar trebui montate câte se pot în interiorul a 100.000 de lei, cu prioritate pe locurile unde nu există refugiu deloc. Urmărind traseele majore Buziaşului-Centru şi Buziaşului-Gară am găsit cazurile următoare: • Pe linia E2, direcţia AEM/Continental -> Stuparilor staţia Venus staţia Sudului Giraţie staţia Sudului Parc staţia Sudului/Rebreanu (vizavi de Lido) • Pe linia E2, direcţia Holdelor -> AEM/Continental staţia Hotel Continental staţia Domăşnean/Profi-Buziaşului (caz special unde ar merita pus un al doilea refugiu pentru că la orele de vârf sunt foarte mulţi oameni care aşteaptă autobuzele care ies din Timişoara - e aproape ca o autogară, dar acum cu refugiu de staţie obişnuită) • Pe linia T8, direcţia Gara de Nord -> Ciarda Roşie staţia P-ţa Alexandru Mocioni

Valoare estimată și costuri principale

Buget total propus: 100.000 lei Inițiator: Am văzut online refugii cu proprietăți adecvate începând de la ~600 USD. Presupunând un cost dublu cu montaj cu tot, dintr-un buget de 100.000 lei s-ar putea instala sau îmbunătăți 20 de refugii, cu prioritizarea stațiilor folosite pentru plecări (prima jumătate de traseu). Note în urma analizei: * Costul unei stații variază între 5.000 euro și 16.000 euro în funcție de specificațiile acesteia. Costul acesta reflectă: - materialele durabile (ex sticlă securizată) care rezistă pe o perioadă mai lungă de timp și nu se erodează sau deteriorează repede de la ploaie, vânt, îngheț, soare, - costurile aferente autorizației de construcție fiind necesară ancorarea acestora temeinică pentru a nu prezenta risc în caz de vânt puternic sau impact, precum și - costurile montării. * Numărul de stații ce se încadrează în bugetul de 100.000 lei va fi stabilit ulterior între 2 și 4 stații în funcție de ofertele primite la momentul achiziției, dacă proiectul va fi câștigător. ** În cazul în care amplasarea proiectului și specificațiile acestuia vor suferi modificări semnificative față de propunerea inițială, în urma pașilor legali necesari pentru implementare și documentație tehnică detaliată, vom comunica aceste modificări și justificarea aferentă.

Consultarea comunității

-

Declinarea răspunderii

Conţinutul acestei propuneri de proiect nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Primăriei Municipiului Timișoara. Întreaga responsabilitate asupra corectitudinii și coerenței informațiilor prezentate revine inițiatorului.

Comentarii

Este utilă această pagină?