Upgrade My City
UMC 2022
Upgrade My City (UMC) este program prin care identificăm, promovăm şi implementăm ideile care pot îmbunătăţi calitatea vieţii în oraş, prin implicarea la scară largă a societăţii civile, companiilor, universităţilor şi administraţiei publice. Coordonatorul programului este Asociatia Smart City.
Scopul programului
În cadrul ediției din acest an programul UMC facilitează dezvoltarea, în mod participativ, a 3 ecosisteme ale orașului (educație, antreprenoriat digital, guvernare deschisă). Rezultatul urmărit constă în generarea câte unui Plan Local de Acțiune (PLA) pentru fiecare ecosistem.
Inscrierea in grupurile de lucru este disponibila pana la data de 14 septembrie 2022, ora 23:59, accesati urmatorul link: https://bit.ly/3QmpRPI
Upgrade My City (UMC) este program prin care identificăm, promovăm şi implementăm ideile care pot îmbunătăţi calitatea vieţii în oraş, prin implicarea la scară largă a societăţii civile, companiilor, universităţilor şi administraţiei publice. Coordonatorul programului este Asociatia Smart City.
Scopul programului
În cadrul ediției din acest an programul UMC facilitează dezvoltarea, în mod participativ, a 3 ecosisteme ale orașului (educație, antreprenoriat digital, guvernare deschisă). Rezultatul urmărit constă în generarea a câte unui Plan Local de Acțiune (PLA) pentru fiecare ecosistem.
Pe langa aceste PLA-uri, pentru a asigura dezvoltarea cu succes a ecosistemelor, in cadrul editiei din acest an, vom genera si specificatiile pentru Clusterul care va prelua responsabilitatea dezvoltarii acestor ecosisteme.
Procesul
Elaborarea Planului Local de Acțiune presupune următoarele etape:
[Septembrie] Mapare și analiză - Înțelegerea ecosistemului
[Octombrie] Plan - Proiectarea schimbărilor
[Noiembrie] Rafinare - Integrarea feedback-ului si prezentarea Planului Local de Acțiune
De ce este important un PLA ?
Planurile Locale de Acțiune sunt un instrument de consens comunitar și politic, prin care dezvoltarea unui domeniu al orașului se întâmplă în mod strategic, planificat, măsurabil. Planurile identifica directii strategice de schimbare, indicatorii care surprind progresul și criterii de validare a proiectelor care vor produce evoluția urmărită. PLA-ul rezultat va avea un termen de executie de 2 ani, va fi aprobat de Consiliul Local si va deveni un document suport pentru potentiale resurse viitoare.
Grupul de lucru
Pentru a genera acest Plan Local de Acțiune, avem nevoie de voi!
Co-crearea PLA-ului va fi facilitată de un grup de lucru format din membri reprezentanți ai societății civile și membri reprezentanți ai administrației publice locale. Prin înscrierea în grupul de lucru vă asumați prezența la întâlnirile procesului de co-creare a Planului Local de Acțiune.
Înscrierea în grupul de lucru este opțională și se bazează pe expertiza participantului manifestată în cadrul ecosistemului.
Procesul
Elaborarea Planului Local de Acțiune presupune următoarele etape:
Etapa 1. Mapare - Identificarea elementelor existente in ecosistem (actori - persoane fizice sau organizatii, resurse si evidenimente)
Etapa 2. Analiză - Înțelegerea ecosistemului (Elaborarea unui SWOT pe baza maparii generate si a studiilor relevante pentru ecosistemul local)
Etapa 3. Alegerea schimbarii - Proiectarea schimbărilor (Alegerea directiilor si a metricilor relevante pentru aceste directii pentru urmatorii 2 ani)
Etapa 4. Planificarea - Idearea tipologiilor de proiecte si programe care pot genera o astfel de schimbare.
Etapa 4. Consultarea publica - Impartasirea cu ecosistemul larg a componentei actuale a PLA-ului si a procesului prin care acesta sa format, respectiv primirea de feedback
Etapa 5. Rafinare - Integrarea feedback-ului primit in cadrul PLA-urilor
Etapa 6. Lansarea PLA - Lansarea oficiala a PLA-urilor specifice fiecarui ecosistem si parcurgerea demersurilor necesare pentru ca acestea sa fie aprobate prin Hotarare de Consiliu Local.
Acest proces este unul inspirat din activitatea grupului de lucru pe guvernare deschisă, care a creat un plan local de acțiune și o metodologie de lucru transparentă și participativă. Documentarea acestui proces și rezultatul obținut sunt prezente pe platforma Decidem:
https://decidem.primariatm.ro/processes/procesul-open-government-partnership/steps
Inscrierea in grupurile de lucru este disponibila pana la data de 14 septembrie 2022, ora 23:59, accesati urmatorul link: https://bit.ly/3QmpRPI
Procese participative asociate
Upgrade My City (UMC) este program prin care identificăm, promovăm şi implementăm ideile care pot îm...
-
Data de început
16/09/2022 -
Data de încheiere
25/11/2022
-
Creat la
01/09/2022 -
Dezvoltarea specificațiilor viitorului cluster din Timișoara.
-
Data de început
01/08/2022 -
Data de încheiere
25/11/2022
-
Creat la
01/09/2022 -
Distribuie: